لاریجانی: مجلس به رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گوید/ سخنان قلدرمآبانه نشانه سرخوردگی سیاسی است

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز  با اشاره به جلسه روز گذشته مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نقاط قوت ملت را که در پناه راه استوار شده در این سالها به دست آمد به درستی بیان داشتند، و رفتار ناشیانه چند کشور زورگو را که در درون یک تئوری وهمی سامان یافته، به درستی و وضوح بیان کردند.

وی تصریح کرد: مصاف اقتصادی از آن جهت در چنبره توهمی جدید حاصل آمده که مولفه های قدرت داخلی کشور از نظر بنیه نیروی انسانی و ظرفیت های اقتصادی است که مجاهدت چند دهه را نادیده گرفته و اینجاست که باید با ساماندهی مدیریت با تدبیر و متناسب با شرایط بتوان همه ظرفیت های داخلی را از حالت بالقوه به ساحت بالفعل درآورد و این کار برای همیشه حریفان ماجراجو را دچار یأس می کند و شکوفایی درونی مستقر بر استعدادهای ملی نمایان می‌سازد.

رییس مجلس همچنین با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، گفت: در سال ۱۳۶۷ در شرایطی که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته بود، رژیم صدام با پشتیبانی قوی منافقین خائن را برای عملیات وهمی تجهیز کرد تا به تخیل رسیدن به تهران آنچه در توشه خود داشتند، به میدان آورند و به خط بزنند.

وی با بیان اینکه  این عملیات از نظر نظامی کاملاً بی‌حساب و کتاب و تخیلی بود، افزود:  اما چرا رژیم صدام و منافقین مجدداً در این دام توهمی نظیر توهم ابتدای جنگ افتادند؟ پایان جنگ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ این تصور را برای رژیم صدام و منافقین ایجاد کرد که شرایط دفاعی جمهوری اسلامی ایران دچار رکود و ضعف شده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: به خصوص پس از سقوط فاو این تصور در آنها زنده شد، لذا به فکر نوعی عملیات نظامی افتادند که شرایط پیش روی آنها را در ایران به نحوی است که با اقدام پیش‌بینی نشده‌ای مواجه می‌شوند و قدرت ایستادگی در مقابل این عملیات را ندارند؛ این توهم در ابتدای جنگ نیز برای صدام ایجاد شده بود که به دلیل شرایط پس از انقلاب می‌تواند ظرف یک هفته به تهران برسد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه  آنها ظرفیت و قابلیت انقلابی، مردمی و بسیجی ملت ایران و نفوذ معنوی رهبر فقید انقلاب را نمی‌توانستند درک کنند، اظهار داشت: محاسبه غلط آنها ریشه در این موضوع داشت  و از همین جا نیز غافلگیر شدند؛ یکباره با موجی پرانگیزه از نیروهای فداکار مواجه شدند که تصور آن را نمی‌کردند و در همان ورود چند کیلومتری اولیه با مقاومتی جانانه از بطن جامعه روبرو شدند.در اینجا دو نکته قابل توجه بود، نکته اول اینکه عملیات افتخارآفرین مرصاد آخرین میخ را بر دو تابوت رژیم صدام و منافقین کوبید، نتیجه یک مقاومت شجاعانه و مجاهدانه ملت ضربه کاری به گروهک منافقین زد که بساط ماجراجویانه خود را کنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران جمع کنند و امروز آوارگی و سرگشتگی منافقین نتیجه آن شکست کارساز است.

اهم صحبت‌های رییس مجلس را در ادامه مطالعه فرمایید:

       از طرفی رژیم صدام و هم پیمانان او برای بار دوم ظرفیت قدرتمند نظامی ایران را لمس کردند که منجر به سرافکندگی آن رژیم نگون‌بخت شد که پس از مدتی نامه‌نگاری با مسئولین جمهوری اسلامی را برای حل و فصل پایان جنگ آغاز کرد؛ اینجا بود که آمریکا و غرب که سال‌ها از صدام پشتیبانی کردند، متوجه شدند با واقعیتی قدرتمند مواجه‌اند و لذا استراتژی براندازی نظامی را از سر برون کردند و راه افزون‌گری‌های دیگری را پیشه کردند

           اگر امروز گاه از طریق رسانه‌ها سخن قلدرمأبانه نظامی سر می‌دهند، بیشتر از آنکه نشانگر قدرت باشد سرخوردگی سیاسی و روحیه آنها را نشان می‌دهد که نتیجه سیلی ملت ایران به بدمستی نظامی آنها در جنگ است و خود می‌دانند قدرت انقلاب اسلامی مجال اینگونه بازیگوشی کودکانه را به آنها نمی‌دهد و این دستاورد بزرگ ملت ایران بود که سبب ماندگاری قدرت نظام شد.

           نکته دوم اینکه پس از قبول قطعنامه از سوی ایران عده‌ای از امام خمینی (ره) اجازه خواستند که عملیات علیه صدام را با ضربه‌ای برق‌آسا انجام دهند، این زمینه عملیات حاصل شده بود که از نظر نظامی توجیه داشت اما امام سخن بزرگ و ماندگاری فرمودند که ما وقتی قطعنامه را پذیرفتیم، بدان پایبندیم، بنابراین امام خمینی اجازه تحرک در جبهه‌ها را ندادند که این یک منطق است که می‌تواند امنیت و ثبات را در صحنه بین‌المللی ایجاد کند یعنی حتی با دشمن هم فریبکارانه برخورد نمی‌کند و پایبند اصول حرکت خود است.

           منطق دیگر روش صدام و همپیمانان آنها بود که با تصوری ابتدایی با اینکه سال‌ها در صحنه سیاسی درخواست قبولی قطعنامه را داشتند، یکباره با فرصت طلبی مجددا به مرزهای ایران حمله کردند و در چنگ دلاورمردان ایران گرفتار شدند، ملاحظه کنید این منطق چقدر بی اعتمادی و بی‌ثباتی در صحنه سیاسی بین‌المللی ایجاد می‌کند.

           توجه به این دو نگاه یعنی منطق روشن و امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران در مقابل بازار مکارانه و مزورانه بین‌المللی نشان می‌دهد همین منطق در چالش‌های تصنعی دیگر که غرب در برابر انقلاب اسلامی ایران در سال‌های اخیر ایجاد کرده است، دیده می‌شود مانند بحث حقوق بشر، مسئله هسته‌ای و ماجراجویی که امروز با عنوان تحریم دنبال می‌کنند، نگاه آنها صرفا بهره جستن از قدرت ابزاری نهادهای بین‌المللی است نه کاری به دموکراسی دارند و نه حقوق بشر و نه امنیت منطقه‌ای بلکه صرفا منافع قدرت آنها مبنای محاسبه درگیری‌هاست.

           نمونه این رفتارها را در دو مسئله بحرین و سوریه به خوبی می‌توان رؤیت کرد، حوادث پس از قطعنامه ۵۹۸ و عملیات مرصاد درس بزرگی برای ملت ایران و موجودات ماجراجوی صحنه بین‌المللی است. ملت ایران به خوبی دریافته‌اند که با پایمردی و مجاهدت توأم با اخلاق جوانمردانه سرافرازی می‌یابد و اقتدار ایران را بیمه می‌کند، قدرت‌های بزرگ و دولت‌های منطقه‌ای که در جنگ فشار دچار رفتار ناجوانمردانه و اشتباه محاسباتی شده‌اند نیز باید بفهمند با ملتی مجاهد و استوار و اخلاق‌مدار مواجه هستند که زیر بار زور و فشار نمی‌روند اما به دنبال ایجاد فضای همزیستی مسالمت‌آمیز و امنیت پایدار در منطقه هستند.

           سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته یادآور همان شجاعت و استواری پیشوای بزرگ انقلاب بود که نقاط قوت ملت را که در پناه راه استوار شده در این سالها به دست آمد به درستی بیان داشتند و رفتار ناشیانه چند کشور زورگو را که در درون یک تئوری وهمی سامان یافته، به درستی و وضوح بیان کردند.

        این تئوری وهمی یک وسوسه شیطانی و دجال گونه در ایجاد فشار اقتصادی بر ملت برای شکستن وحدت درونی کشور و مغلوب کردن اراده قوی انقلاب در دفاع از آرمان های خویش است. البته این تئوری در ذات خود نشانگر آخرین تیر ترکش حریف است چراکه به خودی خود شکست سیاست های نظامی گرا و ماجراجویی های سیاسی را در بر دارد.

–      مصاف اقتصادی از آن جهت در چنبره توهمی جدید حاصل آمده که مولفه های قدرت داخلی کشور از نظر بنیه نیروی انسانی و ظرفیت های اقتصادی است که مجاهدت چند دهه را نادیده گرفته و اینجاست که باید با ساماندهی مدیریت با تدبیر و متناسب با شرایط بتوان همه ظرفیت های داخلی را از حالت بالقوه به ساحت بالفعل درآورد و این کار برای همیشه حریفان ماجراجو را دچار یأس می کند و شکوفایی درونی مستقر بر استعدادهای ملی نمایان می‌سازد.

         بنابراین تمرکز بر سازوکار اقتصاد مقاومتی متکی بر حضور ملت در عرصه اقتصاد و پرتوان کردن بخش خصوصی و تسهیل فضای کسب و کار آنان و ایجاد فضای همکاری و تعاون بخش های مختلف کشور و قوای سه گانه و پرهیز از حواشی و ایجاد سینرژی و هم افزایی نیروها از ملزومات این دوره است.

        مجلس شورای اسلامی به رهنمودهای راهگشای رهبر فرزانه انقلاب لبیک می گوید و با همین تحلیل در پایان مجلس هشتم نیز قانون حمایت از تولید ملی را به تصویب رساند و در بودجه سال ۹۱ بسته حمایت از تولید داخل را در قانون به تصویب رساند، امروز هم اعلام می دارد آمادگی دارد سازوکارهای حمایت از بخش کشاورزی، دامپروری و صنعت را که به فراوانی و افزایش ظرفیت تولید داخل بیانجامد را به تصویب برساند.تا از این مسیر هم اشتغال جوانان که دغدغه مهم کشور است سامان یابد و هم با افزایش تولید داخل تاریکی های گرانی و تورم را از صحنه اقتصادی بزداید. ما این مسیر را در شرایط فعلی مجاهدتی برای تثبیت قدرت ملی کشور می دانیم و برای تحقق آن از هر گونه همکاری با قوای دیگر استقبال می کنیم.

           امید می رود این اندیشه را که از ابتدای مجلس نهم پیگیر آن بوده ایم با همت مضاعف دنبال کنیم و امروز هم در جلسه مشترک با دولت در مجلس با همین هدف گیری جهت رفع مشکلات مردم بحث ها را پی می گیریم و در هفته آینده در جلسه مشترک دیگر با دولت به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و درونی کشور می پردازیم. از کمیسیون های مختلف مجلس می خواهم با همکاری وزاری مربوطه تدابیر رهبر معظم انقلاب را دنبال کنند.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.