لاریجانی : مذاکره با آمریکا “خط قرمز” نیست

۱۱ام بهمن ،

لاریجانی در پاسخ به پرسشی پیرامون انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: تحرکات در مورد انتخابات ریاست جمهوری برای گروه های سیاسی آغاز شده، و با توجه به اینکه عقاید مختلفی بین اصول گرایان و اصلاح طلبان وجود دارد در حال شکل گیری است.اکنون هر هفته می بینید که کاندیداهای تازهی برای ریاست جمهوری مطرح می شوند .

رییس مجلس دربارهٔ حضور گروه های مختلف در انتخابات آینده ریاست جمهوری، اظهار داشت: هم در اصولگرایان و هم در اصلاح طلبان عقاید دربارهٔ اشخاص و خط مشی آنها متفاوت است؛ حضور همه گروه ها در انتخابات مفید می دانیم و همانطور که شورای نگهبان اعلام کرد مشکلی از نظر حضور هیچ گروهی وجود ندارد و برای مشارکت در انتخابات باید همان صلاحیت هایی را که قانون اساسی برای رئیس جمهور آمده است داشته باشند .

لاریجانی با بیان اینکه هنوز تصمیمی را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده، گفت: اشخاص متعددی در صحنه می باشند.

وی ادامه داد: ما این نقص را داریم که احزاب ما بسیار برنامه محور نیستند و تیمی عمل نمی کنند؛ این نقص باید در آینده جبران شود زیرا این احزاب بیشتر در حوالی انتخابات حضور پیدا کرده، و با امواج فکری و سیاسی حرکت می کنند .

وی با تأکید بر اهمیت دموکراسی پایدار در کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فکر جمهوری اسلامی ایران، مردم سالاری دینی است؛ باید بدانیم که یکی از محورهای اصلی کارآمدی دموکراسی داشتن برنامه و تیم کارآمد است.

رئیس مجلس گفت: تلاش می کنم به عنوان کسی که وظیفه ای دارد، گروه ها به هم نزدیک شوند و انتخابات پرشوری برگزار شود.

وی در عین حال تأکید کرد: انتخابات این دوره هنوز شکل روشنی نگرفته و در حال شکل گیری است؛ و باید ببینیم که صحنه انتخابات چگونه خواهد بود و مصلحت کشور چیست؛ و باید پیگیر باشیم چه چیزی مشکلات مردم را حل می کند و آبادانی کشور را بیشتر کرده و در منطقه امنیت و ثبات ایجاد می کند.

لاریجانی اظهار داشت: هنوز تصویر برای انتخابات کامل نشده، اکنون همه را برای حضور در انتخابات و مشارکت بیشتر دعوت می کنیم . در آینده هر چه صحنه رقابت محدودتر شود و ائتلافهایی صورت بگیرد که برای مردم روشن تر شود، مفیدتر خواهد بود.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.