لاریجانی: ۸۴ قرار بود روی من اجماع شود اما بعضی نظم را بهم زدند

۱۳خردادماه،

1318.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» در شبکه سه سیما، دربارهٔ دیدگاه‌هایش در زمان ریاست سازمان صداوسیما، وزارت ارشاد و همچنین در مورد وضعیت فعلی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی دربارهٔ کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۴ گفت: در آن زمان بنا بر این بود که گروه‌های اصولگرا تنها یک نفر را معرفی کنند اما همواره اشخاصی می باشند که نظم سیاسی را نمی‌پذیرند و این مشکل امروز هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه “در سال ۸۴ جبهه هماهنگی اصولگرایان به اجماع رسید که من را به عنوان کاندیدا‌ معرفی کند”، گفت:‌ عده‌ای در آن جبهه گفتند که ما این فرد را قبول نداریم؛ حالا یا آنها اشکال داشتند یا اشکال در نظم سیاسی وجود داشت.

لاریجانی در ادامه توضیحاتش، دربارهٔ اتفاقات سال ۸۴ و انتخاب کاندیدای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن عده‌ای که آن نظم سیاسی را بر هم زدند، تصور کردند که زرنگی کرده‌اند اما بعد وقتی خودشان از آن نظم سیاسی خارج شدند و تصمیم گرفتند جریان دیگری شکل دهند، باز از نظم سیاسی بعدی هم خارج شدند و در آن هم اختلال ایجاد کردند و نمونه این رفتارها را امروز هم می‌توانیم ببینیم.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین دربارهٔ عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۸۸ و ۹۲ اظهار کرد: در انتخابات فعلی من رییس مجلس هستم و شرایط را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مناسب ندیدم. نهاد مجلس نهاد محترمی است و باید حرمتش نگه داشته شود.

وی ادامه داد: ممکن است عده‌ای روی یک شخص اجماع کنند؛ آن وقت اوضاع فرق می‌کند، اما امروز که این اجماع وجود ندارد من احساس لزوم برای حضور نمی‌کردم.

لاریجانی همچنین دربارهٔ نقد‌هایی که کاندیدا‌های دیگر در شرایط فعلی به دولت وارد می‌کنند، اظهار کرد: سیستم‌ها باید این مقدار تحمل را داشته باشند. نقد به وضع موجود عجیب نیست. فضای انتخابات در همه‌جا همین است و نامزدها در کل دارند در چارچوب حرف می‌زنند.

به گزارش ایسنا، مشروح صحبتهای رییس مجلس در این برنامه تلویزیونی متعاقا ارسال می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.