«لاله و لادن» به شبکه مستند می آیند

۱۹م آذر ،

سینما پرس-گروه تلویزیون/ مستند «لاله و لادن» دوشنبه این هفته، ۲۰ آذرماه از شبکه مستند سیما پخش می گردد و مهمان «فانوس» خواهد بود.

به گزارش سینما پرس، کارگردانی این فیلم مستند را محمد جعفری و تهیه کنندگی آن را مرتضی رزاق کریمی به عهده دارد. این فیلم روایت گر روزهایی از زندگی لاله و لادن دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی است. لاله و لادن بیژنی دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی بودند. این دو پس از عمل جراحی به قصد جداسازی به فاصلهٔ چند ساعت از یکدیگر درگذشتند. تصمیم آن دو پس از تحمل سختی های زندگی و گرفتن مدرک کارشناسی حقوق همواره مورد بحث بود.

گفتنی است «فانوس» با هدف پخش بهترین های سینمای مستند ایران از شنبه تا پنج شنبه، ساعت ۲۳، از شبکه مستند سیما پخش می گردد.

همچنین گفتنی است: مجموعه مستند «خزندگان ایران» در هفت قسمت سی دقیقه ای از شبکه مستند سیما پخش می گردد.

آنچه این مجموعه را از سایر آثار پیرامون حیات وحش متمایز می‌کند، ثبت رفتارهای مختلف خزندگان و رابطه صیاد و صید است که کمتر در مستندهای ساخت ایران دیده شده است. این مستند راز زندگی خزندگان ایران و انواع مختلف آنها را در شبکه مستند به تصویر می کشد و تغذیه، محیط و چگونگی رشد و نمو آنها را ثبت می کند.

مستند«خزندگان ایران» به کارگردانی فتح الله امیری، فرخ رستگار و به نویسندگی فاطمه امینی، فرخ رستگار در شبکه مستند سیما تولید شده است و به زودی به روی آنتن می رود.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۹۵۹


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.