لاک‌پشت‌های پرنده پرواز کردند – ایسنا

نشان ویژه، نشان نقره‌ای و نشان طلایی نهمین دوره «لاک‌پشت پرنده» به منتخبان اهدا شد.

به گزارش ممتازنیوز، در مراسم پایانی این دوره از اهدای نشان‌های لاک‌پشت برنده که ۲۲ اسفندماه به صورت مجازی برگزار شد، نشان ویژه‌ نهمین دوره‌ لاک‌پشت پرنده» به احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده، تقدیم شد.

در گواهی این نشان آمده است: «فراموش نمی‌کنیم اگر امروز ادبیات کودک و نوجوان ایران نام و نشانی دارد، پشتوانه‌اش سال‌ها پیگیری و پایداری بزرگانی چون شماست.

از یاد نمی‌بریم که شما در طول سال‌های فعالیت‌تان در حوزه‌ ادبیات کودک صدای تازه‌ای بودید؛ صدایی که رنگ و بویی متفاوت به ادبیات کودک ما بخشید.

از این رو، گروه داوران نهمین دوره‌ اهدای نشان لاک‌پشت پرنده و مجموعه‌ برگزارکنندگان آن، جایگاه شما را به عنوان شاعر و نویسنده‌ ادبیات کودک در ایران ارج می‌نهند و با افتخار نشان ویژه‌ لاک‌پشت پرنده را تقدیم‌تان می‌کنند.

امید که همچنان پایدار بمانید و حضورتان مایه‌ دلگرمی همه‌ کوشندگان این عرصه باشد.» 

نشان ویژه‌ نهمین دوره‌ لاک‌پشت پرنده همچنین به فیروزه گل‌محمدی، تصویرگر، تقدیم شد.

در گواهی این نشان آمده است: «از یاد نمی‌بریم اگر تصویرگری کتاب کودک ایران، همچنان در میان نسل‌های جدید هنرمندانی شایسته دارد و در جهان اعتباری، به خاطر کوشش‌ها و نوآوری‌های بزرگانی چون شماست.

فراموش نمی‌کنیم که آثار شما همزمان که آینه‌ نوآوری‌های هنرمندانه است، از سنت کهن کتاب‌آرایی، عرفان و نگارگری ایرانی نیز بهره گرفته است. 

از این رو، گروه داوران نهمین دوره‌ اهدای نشان لاک‌پشت پرنده و مجموعه‌ برگزارکنندگان آن، حضور مؤثر شما را در حوزه‌ کتاب کودک و نوجوان ایران ارج می‌نهند و با افتخار نشان ویژه‌ لاک‌پشت پرنده را تقدیم‌تان می‌کنند.

امید که همچنان پایدار بمانید و حضورتان مایه‌ دلگرمی همه‌ کوشندگان این عرصه باشد.»

نشان نقره‌ای نهمین دوره‌ لاک‌پشت پرنده اهدا شد به فانی مارسو و ژوئل ژولیوه نویسنده و تصویرگر «چشم‌انداز جهان» از نشر دیباچه

علیرضا گلدوزیان تصویرگر کتاب «دیگری فکر کن» از انتشارات کودکان

میشل کیوواس نویسنده‌ کتاب «اعترافات یک دوست خیالی» از انتشارات کتاب چ

سام گیتون نویسنده‌ کتاب «تاجر برف» از انتشارات پریان

نشان طلایی نهمین دوره‌ اهدای نشان‌های «لاک‌پشت پرنده» نیز به اسا لیند نویسنده‌ مجموعه‌ «گرگ ماسه‌ای» از انتشارات پریان اهدا شد.


فهرست سی و ششم، بهترین کتاب‌های زمستان ۱۳۹۸

در معرفی دست‌اندرکاران اهدای نشان‌های لاک‌پشت‌ پرنده از این فهرست آمده است: لاک‌پشت پرنده فهرستی است از بهترین کتاب‌های هر فصل برای کودکان و نوجوانان. این کتاب‌ها را گروهی از نویسندگان، مترجمان و کارشناسان کتاب کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می‌کنند.

گروه داوری: حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، رودابه کمالی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، رویا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی

این لیست فهرست کتاب‌هایی است که در زمستان ۱۳۹۸ منتشر شده‌اند و به فهرست لاک‌پشت پرنده راه پیدا کرده‌اند. در این فهرست، اطلاعات نزدیک صد کتاب آمده است. کتاب‌ها بر اساس امتیاز و موضوع طبقه‌بندی شده‌اند. علاوه بر عکس روی جلد هر کتاب و اطلاعات شناسنامه‌ای، می‌توانید گروه سنی و کاربرد ویژه‌ هر کتاب را هم ببینید و راحت‌تر انتخاب کنید.

این فهرست را برای دیگران هم بفرستید تا با بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان آشنا شوند. با مراجعه به سایت لاک‌پشت پرنده هم می‌توانید تمام فهرست‌ها را یک‌جا ببینید و دانلود کنید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.