لایحه توسعه زیرساختهای ارتباطات در انتظار تصویب مجلس

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس از ارائه لایحه ای به مجلس جهت توسعه زیرساختهای ارتباطات و بخشهای توسعه نیافته خبرداد و گفت: اگر این لایحه به تصویب مجلس برسد بسیاری از مشکلات اعتباری در حوزه اینترنت مرتفع می گردد.

رمضانعلی سبحانی فرد در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار داشت:با توجه به اینکه از اهداف برنامه توسعه در حوزه فناوری اطلاعات عقب هستیم لایحه ای را به مجلس ارائه کردیم مبنی بر اینکه از محل حق امتیاز و درآمد اپراتورها آنچه نصیب وزارت ارتباطات می گردد به خزانه دولت واریز شود تا از آن برای توسعه زیرساختهای ارتباطات هزینه شود.
  
وی افزود:چنانچه این لایحه به تصویب برسد یعنی به بخش اعتباری توجه ویژه ای شده و امید است در آینده با مشکل کمتری در حوزه اینترنت و تامین زیرساختهای افزایش سرعت و کیفیت آن مواجه باشیم.
 
وی با تاکید براینکه بخش عمده مشکلات اینترنت در اعتبارات است بیان داشت:یکی از مشکلات موجود بحث تحریم ها و خرید پهنای باند است که به وزارت ارتباطات پیشنهاد دادیم تا از مشارکت بخش خصوصی نیز در این زمینه بهره مند شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه طبق سیاست اصل ۴۴ بخش زیرساختی باید توسط دولت انجام شود گفت: این اجازه به وزارت ارتباطات د اده شده که در عملیات اجرایی از مشارکت بخش خصوصی استفاده کند اما استقبالی از سوی بخش خصوصی در این زمینه صورت نگرفته است./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.