لباس ضد گلولۀ بیست هزار دلاری + عکس

لباس ضد گلولۀ بیست هزار دلاری

لباس ضد گلولۀ بیست هزار دلاری

یک خیاط کانادایی قصد عرضۀ یک کت سه تکه را دارد که علاوه بر ظاهر فوق العاده، در برابر گلوله نیز مقاوم است. کتی که حتی می تواند حسادت جیمز باند را برانگیزد.

اختصاصی ممتازنیوز ؛ شرکتی به نام گریسون بیسپاک باور دارد که موفق شده شیک پوشی و امنیت را با هم ترکیب کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی نانو به کربن سبک وزنی دست یافته است که تاثیر گلوله های یک اسلحه کمری را به خود بگیرد و همچنین در مقابل پاره شدن در اثر حمله چاقو هم مقاوم باشد.

در کل یک کت بی نهایت تجملی که با قیمتی بیشتر از بیست هزار دلار به فروش می رسد و هدف آن مطمئنا ارائه راه حلی برای خطر ترور در سفرهای خارج کشور تعدادی اندک است.

دیوید تران، مدیر بخش پروژه های ویژۀ این شرکت چنین گفت “ما تمرکز خود را بروی ساختن بهترین کت جیمز باند گذاشتیم. صنعت خیاطی واقعا در خواب فرو رفته است و خوب است که چنین چالش هایی را در آن ایجاد کنیم.”

آقای ترن می گوید که ایدۀ این کت از یک مکالمه با یکی از مشتریان می آید که شش ماه گذشته در یک کشور خارجی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، اما زنده مانده بود تا داستان آن را بگوید. بار بعد که او به فروشگاه آمده، اعتراف کرده که چگونه این تجربه نزدیک به مرگ او را هراسان کرده است. آقای ترن می گوید “بعد از اینکه ایده مطرح شد، با خود فکر کردیم که آیا واقعا قصد جدی داریم؟ و پس از آن دست به کار شدیم.”

با اینحال به عنوان یک شرکت خیاطی حرفه ای، این انتخاب وجود نداشت که از پوشش کِولار استفاده شود که در تجهیزات پلیس و نیروی نظامی آن را به کار می بردند. زیرا این پوشش ضخامت بسیار زیادی داشت. بنابراین آنها از یک رابط تقاضای کمک کردند – که البته آقای ترن قرارداد بسته که نام آن را فاش نکند – که در گذشته پوشش ضد گلوله ای برای یگان ویژه آمریکا در عراق فراهم کرده بود.

هنگامی که کت با دقت و مهارت زیاد دوخته شد، شش ورقۀ نازک از نانولوله درون آن جاسازی می شوند و اینگونه بافت و ظرافت کت حفظ می شود.

هرچند که ورقه های بیشتری هم می توان برای امنیت بالاتر اضافه کرد، اینکار باعث می شود که راحت بودن در حرکت کمتر شود.

آقای ترن گفت “بسیاری از کسانی که بکار سرمایه گذاری، معدن یا نفت مشغول هستند، (به ما) اقرار کرده اند که وقتی در مکان های خطرناک هستند، واقعا احساس امنیت ندارند و مضطرب می شوند.این حتی می تواند روی عملکرد آنها در یک ملاقات بسیار حساس تاثیر بگذارد. بنابراین ما لباسی می خواستیم که کاملا نامحسوس از آنها محافظت می کرد. اگر که کتی ضخیم ارائه می دادیم مطمئنا این لباس پیام نامناسبی را به مخاطبان این افراد می فرستاد – آنها ترسیده اند و به ما اعتماد ندارند.”

این اولین پروژۀ غیرمعمولی نیست که شرکت آن را اجرایی کرده است. آقای ترن می گوید که گریسون بیسپاک تا به حال انواع کت های منحصر بفرد را تولید کرده است، از کت و شلواری ساخته شده از یاقوت خرد شده گرفته تا یک لباس که بتوان آن را در زیر آب نیز پوشید.

آن مشتری اول که تیر خورده و جان سالم بدر برده بود، اولین کسی بود که این کت ضد گلوله را خریداری کرد. آقای ترن می گوید که علاوه بر این تا به حال حداقل شش درخواست داشته اند و یک لیست انتظار برای این کت ها وجود دارد. علاوه بر این، حتی زیردستان قدرت های بزرگ جهان نیز درخواست هایی برای دوختن لباس مخصوص جهت رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور کشور خود داده اند.

در آخر، آقای ترن اینگونه به پایان رساند که “ما تصمیم نداریم که تولید انبوه این کت ها را شروع کنیم. اما در حال حاضر مشغول چیدن قدم های بعدی خود برای این لباس هستیم.”

همچنین ببینید : مدل کت و شلوار مردانه

مطالب مرتبط:

  1. روش هایی برای پاک کردن آدامس از مو، لباس و فرش

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.