لباس های راه راه بپوشیم یا نه؟؟

گردآوری شده توسط مجله خانواده ممتاز نیوز

در مطالعه ای که اخیرا  انجام شده است نشان داده شده است که لباسهایی که دارای راه راه های افقی می باشند سبب چاقتر دیده شدن شما نمی شود .
 
 اگر چه قبلا شنیده اید که لباسهایی که دارای راه راه افقی می باشند سبب می گردد که چند سانتی به دور کمرتان اضافه گردد اما با شهامت هر چه تمامتر به سراغ لباسهای با راه راه های پر رنگ رفته و از پوشیدنشان لذت ببرید . شاید این حرف پیشنهاد بسیار هوشمندانه ای نباشد .

اخیرا مطالعه ای که توسط دکتر ویرن سوامی  Viren Swami کارشناس بخش جذابیت ظاهری پایگاه اینترنتی You Beauty انجام شده است حکایت از آن دارد که لباسهای دارای راه راه های افقی بسیار هم بد نیستند .  
در این مطالعه محققین از خانمی که به عنوان داوطلب شرکت کرده بودند خواستند در سه نوبت مختلف لباسهایی با راه راه های افقی ، عمودی و لباسهایی که راه راه نبودند را بپوشد . ( در هر بار زمینه این لباسها سفید بود و رنگ راه راه ها آبی روشن بود )  و  در هر بار شرکت کنندگان واقعی سایز بدن او را تخمین بزنند.

معلوم شد زمانی که خانم مذکور لباسی با راه راه افقی می پوشد شرکت کنندگان کمی او را چاقتر دیده اند اما این تفاوت بسیار قابل توجه نبوده است .
دکتر سوامی می گوید : مردم نباید بسیار نگران نوع راه راه های لباسشان باشند چرا که تفاوت بسیاری در میزان قد و وزن آنها ایجاد نمی کند .

یکی دیگر از کارشناسان همین پایگاه اینترنتی به نام سام سابورا  Sam Saboura می گوید : قوانین علی الخصوص قوانین مربوط به مد باید شکسته شود . همه چیز به قیافه و تیپ شما برمی گردد . وقتی شما خودتان از پوشیدن لباسی احساس خوب دارید  و آن لباس به شما می آید هیچ کسی حق ندارد با شما بحث کند .

 وی برای پوشیدن لباسهای راه راه ۶ پیشنهاد به شرح ذیل ارائه می کند  :

۱  – مطابق با سایز اندامتان باشد
اندازه راه راه ها متناسب با سایز کلی اندامتان باشد . اگر که قد بلند و تو پر میباشید راه راه های لباستان می تواند پهن و بزرگ باشد .

خانمهای ریز نقش می بایست لباسهایی با راه راه ریز و نزدیک به هم بپوشند و  زنانی که از اندام متوسط برخوردارند اندازه راه راه های لباسشان نسبت به اندام متوسط شان باشد ، شما با این کار تعادل را برقرار می کنید .

سابورا می گوید زنانی که اندام توپری دارند از پوشیدن لباسهای راه راه خجالت می کشند درحالی که نیازی نیست . برای اینکه نگاهها را متوجه خط مرکزی اندامتان نمایید به دنبال لباسهایی با راه راهای V شکل باشید .

۲ – تیپتان را لایه بندی کنید
 به پیشنهاد سابورا  Saboura  لباسهای راه راه را به عنوان جزیی از لباسهای خارجتان امتحان نمایید . به طور مثال یک تی شرت راه راه را در زیر یک کت بلیزر یا ژاکتی با رنگ یک دست بپوشید تا اثر راه راه ها را کم کند .  

۳ – لاغری خود را حفظ کنید
بسته به این که کدام قسمت از اندامتان لاغرتر است برای آن قسمت از لباس راه راه استفاده نمایید . به طور مثالً اشخاص دارای اندام هفتی شکل ( کمر باریک و سرشانه های پهن ) می بایست از بلوز یا پیراهن های راه راه استفاده نمایند و اشخاص با اندام هفت برعکس ( اشخاصی که پایین تنه پری دارند )  می بایست برای لباسهای قسمت پایین تنه مثل شلوار و شلوارک از طرحهای  راه راه استفاده نمایند .

زنان ریز نقش تمایل دارند از بلوزهای تک رنگ با راه راه های ریز استفاده نمایند اما زنان بلند قد هر کاری دلشان بخواهد می توانند انجام دهند .

۴ – شیک پوش باشید
سابورا می گوید پیش می آید که در تابستان پیراهن راه راه بپوشم .یک سارافون یا پیراهن کوتاه بپوشید و برای رویش هم از کت مورد علاقه تان استفاده کنید یا اینکه انفجاری از رنگهای روشن به راه اندازید . با پوشیدن یک کت بلیزر رنگارنگ یا یک کفش با رنگ تند  و انداختن یک گردنبند مانع از خودنمایی  لباسهای راه راه تان شوید .

۵ – از لوازم جانبی راه راه استفاده نمایید
 برای استفاده از طرح راه راه  و جایی که می خواهید از این طرح استفاده نمایید میدان عمل وسیعی دارید . استفاده از یک کفش یا یک کیف با طرح راه راه جلوه دیگری به لباستان می بخشد یا اینکه می توانید لباسهایتان را ساده انتخاب کرده  و بر رویش یک کت راه راه بپوشید . اگر هم که واقعاً نگران مد میباشید می توانید یک روسر ی راه راه سرتان کنید .  

۶ – با رنگها بازی کنید
 به عقیده سابورا استفاده از راه راه های تک رنگ سبب می گردد که لاغرتر دیده شوید  و نگاهها بسیار متوجه شما نشوند . اگر که می خواهید تیپی شهری بزنید می توانید از لباسهایی با زمینه مشکی و راه راه های طوسی استفاده نمایید .

 من خودم دوست دارم بلوز راه راه را با یک شلوار کتانی به رنگ روشن یا جین بسیار تنگ رنگی ست کنم . ( ما شلوار جین قرمز را دوست داریم اما به هنگام پوشیدن مراقب باشید که تیپ تان شبیه پرچم آمریکا نشود )


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.