لطفا ابروهای خود را نکنید!

به گزارش ایمنا؛ دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفت و گو با ایمنا با اشاره به اینکه ابتلا به برخی بیماری های مزمن موجب ریزش ابرو می شود، اظهار داشت: از علل شایع ریزش ابرو ابتلا به فرم خاصی از طاسی است که می تواند به مرور زمان بر موی ابرو اثر گذاشته و آن را نازک کند که این مشکل می تواند بدلیل تغییرات هورمونی یا تغییرات موی ابرو به واسطه افزایش سن فرد باشد.
وی ضربه های فیزیکی مانند تصادف، سوختگی، حرارت، شیمیایی یا الکتریکی یا کندن مکرر ابرو را از دیگر علت های ریزش ابرو عنوان کرد و بیان داشت: در مواردی که فرد به بیماری سیستمیک مبتلا باشد تحت درمان قرار گرفته و با پیوند ابرو امکام ترمیم وجود دارد.
رییس مرکز تحقیقات پوست و سالک با بیان اینکه اگرعلت ریزش ابرو بیماری روانی باشد فرد باید به مدت طولانی تحت درمان قرار گیرد، افزود: در این افراد جراحی یا پیوند ابرو قبل از اقدام به درمان روان فرد مفید نبوده چرا که امکان کندن دوباره ابرو وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در برخی موارد علت اصلی ریزش ابرو تروما، سوختگی است، خاطرنشان کرد: برای درمان بهتر ریزش ابرو مصرف مولتی ویتامین برای برای درمان بهتر ریزش ابرو مصرف مولتی ویتامین برای بهبود تغذیه فولیکول مو موثر است و به عنوان درمان کمکی استفاده می شود.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.