لغو تحریم فناوری‌ بر ایران بی‌تاثیر است

۰۸خردادماه،

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات اخیر معاون وزیر خارجه آمریکا دربارهٔ لغو تحریم فروش تکنولوژیهای ارتباطی به ایران گفت: این تصمیم در روند اجرای پروژه های ارتباطی ایران تاثیری نخواهد داشت و ما تاکنون نیز به راحتی پروژه هایمان را انجام می دادیم.
علی حکیم جوادی با تاکید براینکه از صحت و سقم این خبر اطلاع چندانی ندارم اظهار داشت: برغم آنکه تصور می شد تحریم ها می تواند در روند اجرای پروژه های ما تاثیرگذار باشد اما خوشبختانه تاکنون مشکلی از لحاظ نبود تجهیزات ارتباطی نداشتیم و برای گسترش شبکه ها به راحتی کارها را پیش بردیم.
وی با بیان اینکه تحریم های یکجانبه از نگاه جوامع بین المللی، چهره کشورهایی مانند آمریکا که مدعی دسترسی آزاد می باشند را زیر سوال می برد گفت: ایران در اجلاس مخابراتی پاریس نیز اعلام کرد که بحث دسترسی آزاد به اطلاعات که از سوی آمریکا مطرح می‌شود با تحریم تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات مغایرت دارد.
حکیم جوادی با تاکید براینکه قطعا آمریکا برای آنکه بتواند جایگاه خود را در عرصه بین الملل حفظ کند این تصمیم را گرفته که البته هنوز مطمئن به این تصمیم نیستیم افزود: این تصمیم عادی به نظر می رسد و اینطور نیست که بتواند در روند اجرای پروژه های ما تاثیر بسیاری بگذارد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت به سبب نبود تجهیزات، پروژه های گسترش شبکه های ارتباطی را متوقف نکرده ایم و پروژه هایی که در کشور آغاز شده با همان سرعت قبل ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه ممکن است این تصمیم به نفع شرکتهای خارجی و وندورهایی که با ایران همکاری داشتند باشد افزود: بعضی شرکتهای خارجی به سبب این تحریم ها در همکاری با ایران تحت فشار بودند که این تصمیم به نفع آنها خواهد بود و دیگر بهانه ای برای ارائه و پشتیبانی سرویس نداشته باشند.
به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ارتباط با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ژنو که اوایل ماه جاری برگزار شد وزیر ارتباطات سودان بر این تحریم ها اعتراض کرد چرا که به عقیده وی تحریم هایی که به صورت یکجانبه برای کشورها گذاشته می‌شود نقض کامل دسترسی آزاد به اطلاعات است که از سوی آمریکا مطرح می‌شود و تاثیرات سوئی در توسعه جامعه اطلاعاتی دارد.
به گزارش مهر، روز قبل معاون وزیر خارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای لغو تحریم‌ فروش تکنولوژیهای ارتباطی به ایران خبر داد و اعلام کرد که از نهم خرداد راه براى فروش قانونى وسایل ارتباطى به ایران باز می گردد.
وی مدعی شد دولت آمریکا این تصمیم را گرفته است تا تحریم ها مانعى براى استفاده از تکنولوژى هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریعتر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند.
به گفته شرمن، رئیس جمهورى آمریکا متعهد است جلوی ایجاد یک “پرده آهنین ارتباطی” دور ایران را بگیرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.