لنکرانی: اگر رد صلاحیت شوم…..

۲۵اردیبهشت،

وی ادامه داد: تا الان رئیس جمهور از هرکسی که حمایت کرده، رای نیاورده است و این حمایت‌ها در شکل‌گیری آرای مردمی نقشی ندارد.

ممتازنیوز: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دربارهٔ اینکه اگر شما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدید، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ گفت: از شورای نگهبان تشکر می‌کنم.

“کامران باقری‌لنکرانی”، “کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری” در گفتگو باممتازنیوز، با اشاره به آرایش سیاسی نهایی در انتخابات گفت: حرف زدن دربارهٔ آرایش سیاسی کشور در این مقطع زود است، آنچه اهمیت دارد، تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت گسترده مردم است.

وی ادامه داد: حضور سلایق مختلف در این عرصه با این هدف است  که یک گفتمان و رویکرد مدیریتی را در کشور نمایندگی و ترویج کند.

باقری‌لنکرانی تصریح کرد: انتخابات یازدهم انتخاباتی رقابتی و پرشور و راحت بود و هر سلیقه‌ای به نوعی برای ترویج گفتمان و نظر مدیریتی خود، تلاش می کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور طیف‌های مختلف در انتخابات پیش رو گفت: برخی از طیف‌ها با تاکید بر توسعه و پیشرفت، برخی بخاطر تجربه ۸ سال حضور در دولت قبلی، برخی بخاطر سابقه ۸ سال ریاست جمهوری کشور بعد از جنگ و طیف جدید با تاکید بر گفتمان انقلاب اسلامی که بر محوریت عدالت و پایبندی به ارزش‌ها برای حل مشکلات حضور یافته‌اند و تلاش دارند با نگاه واقع بینانه‌ای برای حل چالش‌های کشور برنامه‌های اجرایی ارائه دهند.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در کشور ما نهادی است که مسئولیت نظارت اصلی بر انتخابات را برعهده دارد و  مطمئنیم با ترکیبی که در قانون برای آن پیش‌بینی شده است، این شورا آنچه را که لازم است انجام خواهد داد.

باقری لنکرانی دربارهٔ اینکه اگر شما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدید، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ تصریح کرد: از شورای نگهبان تشکر می‌کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دربارهٔ حضور احمدی نژاد در کنار مشائی برای ثبت نام گفت: متاسفانه در دوره‌های اخیر روسای جمهور نیز حمایت خود را از اشخاصی بروز دادند، به طور مثال در سال ۸۴ رئیس جمهور وقت در دور اول از معین و در دور دوم از هاشمی رفسنجانی حمایت کرد و یا در سال ۸۶ حمایت رئیس جمهور از ناطق نوری مشخص بود.

وی ادامه داد: تا الان رئیس جمهور از هرکسی که حمایت کرده، رای نیاورده است و این حمایت‌ها در شکل‌گیری آرای مردمی نقشی ندارد.

باقری‌لنکرانی تصریح کرد: خوشبختانه مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری با وسواس و دقت خاصی کاندیدای خود را ارزیابی می‌کنند و این نوع رفتارها اثر چندانی در نتیجه انتخابات ندارد.

وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به اینکه آیا اقدام احمدی‌نژاد از نظر قانونی تخلف بوده است یا نه، گفت: رسیدگی به این اقدام از لحاظ قانونی مرجع خاص خود را دارد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دربارهٔ اینکه آیا ممکن است کناره گیری کنید، اظهار داشت: اگر فکر می‌کردیم که در این صحنه وظیفه‌ای نداریم، اصلا ثبت نام نمی‌کردیم، ما براساس احساس وظیفه آمده‌ایم و آمدن و رفتنمان نیز با تکیه بر نگاه وظیفه محوری است.

وی دربارهٔ دیدارهای خود با آیت‌الله مصباح گفت: آیت‌الله مصباح در این دیدار با اشاره به تغییرات آرایش نیروها برای حضور در انتخابات اعلام کردند که؛ ما بر نظر قبلی خود مصمم هستیم.

باقری لنکرانی ادامه داد: آیت‌الله مصباح تاکید داشتند حضور ما باید با نگاه وظیفه محوری و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی باشد و هرکسی باید از آنچه در توان دارد، به عنوان ادای وظیفه و عبادت اجتماعی در صحنه حضور پیدا کند.

کاندیدای یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در پایان تصریح کرد: انتخابات آینده چند قطبی است و تلاش عده‌ای برای دوقطبی کردن آن با توهم همراه است، چرا که واقعیات جامعه ما دوقطبی بودن را نپذیرفته و با حضور سلایق مختلف در این عرصه رقابت بین چند قطب خواهد بود. 


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.