لوح و نقاشی خلیج فارس رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای مراسم رونمایی از تابلوی خلیج فارس که عصر روز شنبه ۲۳ اردیبهشت برگزار شد، محمد سعید آبادی؛ دبیر کل کمسیون فرهنگی یونسکو در ایران گفت: امروز در این نمایشگاه شاهد عشق و همت یکی از هنرمندان کشورمان هستیم و اثر به یادماندنی خلیج فارس را رونمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این اثر نشان دهنده عشق ورزیدن هنرمندان به میهن است. خطیبی از آن دسته هنرمندانی است که با عشق و ایمان و با همتی بلند این کار را انجام داده است.

دبیر کل یونسکو همچنین اضافه کرد: خطیبی تعدادی از آثار خود را به گنجینه اسناد ایران اهدا کرده است ،چرا که آثار ایشان ارتباط وسیعی با میراث فرهنگی و میراث معنوی کشور دارد و فرهنگ ما به معنای خلیج فارس است.

در ادامه این مراسم،کیانوش کیانی؛ رئیس پژوهشکده ابوریحان در سخنانی گفت: اکرم خطیبی در این نمایشگاه سبک منحصر به فردی را عرضه کرده که مملو از عشق و علاقه جدی به این سرزمین پاک و الهی است.

وی افزود: علت عدم موفقیت کسانی که می‌خواهند خلیج فارس را از ما بگیرند این است که خلیج فارس تنها یک نام جغرافیایی نیست بلکه یک فرهنگ است و خلیج فارس هرگز نامی جز این نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این مراسم اکرم خطیبی پس از رونمایی لوح خلیج فارس گفت: این اثر را با عشق به ایران کار کرده‌ام چرا که لحظه لحظه عمر من با عشق به ایران سپری می‌شود .

وی درباره لوح خلیج فارس توضیح داد: این اثر از خاک خلیج فارس و ورقه‌ طلا خاک‌های رنگی جزیره هرمز لاجورد و فیروزه خلق شده که خلق آن چهار سال زمان برده است. این اثر در ابعاد یک در یک و نیم متر خلق شده و این در واقع سندی از نقشه کنونی خلیج فارس است.
 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.