لوگوی گوگل عوض شد / زیپ گوگل معلوم شد

 به نقل از ایتنا،هر چند در تاریخ، اختراعات فراوانی توسط بشر انجام گرفته است و به همان نسبت، مخترعین بسیاری نیز از ملیت‌ها و کشورهای مختلف، با نوآوری‌های خود سعی در راحت‌تر کردن زندگی همنوعان خویش داشته‌اند ولی به نظر می‌رسد در این بین، تولد مخترع زیپ، نظر گردانندگان سایت گوگل را به خود جلب کرده است.

گوگل امروز (۲۴ آوریل – ۵ اردیبهشت) به مناسبت صد و سی و دومین سالگرد تولد یک مهندس برق سوئدی – آمریکایی به نام گیدئون سندباک (Gideon Sundback) لوگوی خود را دستکاری کرد و آن را به شکل زیپ در آورد.

هر چند گوگل معمولاً به هنگام سالروز تولد و وفات هنرمندان و بزرگان دانش، لوگوی خود را به گونه‌ای خاطره‌آمیز تغییر می‌دهد ولی معلوم نیست اختراع زیپ چقدر از نظر گوگل اهمیت داشته که بابت فرا رسیدن بیش از یک قرن از تولد مخترع آن، حاضر شده یک زیپ را از سرتاسر لوگوی خود رد کند!

نکته دیگر این که مخترع اولیه زیپ، فردی آلمانی است به نام واتیکام جادسون (Whitcomb Judson) که زیپ را به عنوان ابزاری برای استفاده به جای بند کفش اختراع کرد.

آقای سندباک، با تکمیل این اختراع اولیه، زیپ مدرن و امروزی را ساخت. وی به خاطر نقشی که در توسعه زیپ داشت، از سوی انجمن ملی مخترعان مورد تقدیر قرار گرفت. گیدئون سندباک در ۲۴ آوریل ۱۸۸۰ در سوئد به دنیا آمد و در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۵۴ به سن ۷۴ سالگی، در پنسیلوانیای آمریکا درگذشت.

» اینترنت و ای تی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.