لپ‌تاپ‌های OLPC به کودکان زبان انگلیسی یاد می‌دهند

در واقع، اضافه شدن Lim Pim به لپ‌تاپ XO، یادگیری زبان انگلیسی را به یک تجربه آسان و لذت‌بخش برای کودکان تبدیل خواهد کرد. Little Pim روش منحصر به‌فردی را برای آموزش زبان دارد که «متد غوطه‌وری سرگرمی» نام دارد. در این برنامه، دو شخصیت بامزه به نام‌های «پیم کوچیکه و پاندا کوچیکه» کودکان را مجذوب زبان انگلیسی می‌کنند. د

ر این روش، از عشق بچه‌ها به بازی با تماشای کودکان واقعی و انیمیشنی استفاده شده است. این روش به کودکان کمک می‌کند که واژه‌های جدید را به خاطر سپرده و آنها را تحلیل کنند. کودکان با استفاده از این محصول می‌توانند بیش از ۳۶۰ کلمه و اصطلاح را یاد بگیرند. رودریگو آربوله‌دا، مدیر اجرایی انجمن یک لپ‌تاپ برای هر کودک در اینباره گفت: «ما قصد داریم تا با کمک Little Pim یادگیری زبان را برای کودکان لذت‌بخش کنیم. OLPC و Little Pim هر دو معتقدند که آموزش باید یک تجربه سرگرم‌کننده و مفرح باشد و زمانی کودک خیلی خوب یاد می‌گیرد که آموزش با بازی همراه باشد».

او افزود: «هدف ما در آینده همکاری با شرکت‌های ارایه‌دهنده نرم‌افزارها و محتوای نوآورانه مخصوص کودکان است» . جولیان پیمسلور، مدیر اجرایی Little Pim هم گفت: «از همکاری با OLPC واقعا به وجد آمده‌ایم و امیدواریم که از طریق لپ‌تاپ‌های این بنیاد، محتوای‌مان را به میلیون‌ها کودک سرتاسر جهان عرضه کنیم». گفتنی است که OLPC یک سازمان غیرانتفاعی است که ماموریت دارد به هر کودک در جهان امکان دسترسی به کانال‌های جدید آموزشی و به اشتراک‌گذاری علوم میان آنها را فراهم کند. این بنیاد با همکاری با بخش خصوصی و دولتی و سازمان‌های غیر دولتی، لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت، مقاوم در برابر شرایط سخت و کم مصرفی را به کودکان ارایه دهد تا بتوانند در هر گوشه و کناری از جهان سطح آموزش خود را افزایش دهند. البته این بنیاد چندی پیش تصمیم گرفت که به جای لپ‌تاپ، تبلت‌های ارزان قیمت را برای کودکان عرضه کند. این لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها اکثرا با نور خورشید شارژ می‌شوند و مناسب کودکانی هستند که در نقاط دور افتاده و بدون دسترسی به شبکه برق‌رسانی زندگی می‌کنند. Little Pim هم شرکتی است که موفق به دریافت جایزه برای سری برنامه‌های آموزش زبان خارجی برای کودکان نوپا و دو تا پنج سال شده است.

محققان این شرکت معتقدند که بهترین زمان برای یادگیری زبان تا قبل از پنج سالگی است. متد منحصر به‌فرد این شرکت به خانواده‌ها کمک می‌کند با روش‌های آسان، بامزه، سرگرم‌کننده و تاثیرگذار زبان‌های جدید بیاموزند. این شرکت که بر پایه تحقیقات روانشناسی بالینی روی بچه‌های زیر پنج سال راه‌اندازی شده، تاکنون توانسته برنامه‌‌های آموزش زبان را برای ۱۱ زبان زنده دنیا از جمله اسپانیایی، فرانسوی، چینی و ایتالیایی بسازد. در این برنامه‌ها از تصاویر ویدیویی، موسیقی، کتاب، کارت‌های فلش و روش امتیاز دهی استفاده شده است.
virtual-strategy.com

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.