لکسوس LBX معرفی شد

کمپانی لکسوس از جدیدترین کراس اور کامپکت خود با نام LBX رونمایی کرد.
به گزارش ممتازنیوز، لکسوس LBX یک پله نسبت به لکسوس UX جایگاه پایینتری دارد و ارزانترین و کوچکترین محصول حال حاضر این برند پریمیوم ژاپنی محسوب می شود. این خودرو در واقع جانشین معنوی و غیر مستقیم هاچبک ناموفق و بدفروش لکسوس CT200H است. این خودرو روی پلتفرم GA-B تویوتا توسعه یافته و صرفا استایل آن نسبت به یاریس کراس متمایز شده و از الگوی طراحی لکسوس در نمای بیرونی و کابین بهره گرفته است.

lexus-lbx-2023 لکسوس LBX

مشخصات فنی لکسوس LBX

لکسوس LBX دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۱۹۰، ۱۸۲۵ و ۱۵۴۵ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۸۰ میلی متر اعلام شده است. این خودرو به رینگ های ۱۸ اینچی مجهز بوده و از نظر ابعادی مقداری جزیی نسبت به همزاد خود یعنی تویوتا یاریس کراس بزرگتر شده است. این کراس اوور ارزان قیمت لکسوس وزن خالصی معادل ۱۲۸۰ کیلوگرم دارد و در دو نسخه جلومحرک و چهار چرخ محرک عرضه می شود که هر دو مدل از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده کرده اند.

lexus-lbx-2023 لکسوس LBX

لکسوس LBX دارای یک موتور سه سیلندر ۱٫۵ لیتری هیبریدی بوده که روی هم رفته قادر به تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با همین موتور هم قادر است طی ۹٫۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ظرفیت یدک کشی خوب ۷۵۰ کیلوگرمی را هم ارائه می دهد.

lexus-lbx-2023 لکسوس LBX

تمام نسخه های این خودرو دارای سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و همچنین میل پیچشی در نسخه جلو محرک برای چرخ های عقب و دوبل جناغی در نسخه های تمام چرخ محرک برای محور عقب است. در این لحظه مشخصات فنی لکسوس LBX تمام چرخ محرک اعلام نشده، ولی می دانیم که یک موتور برقی روی چرخ های عقب آن نصب شده است. این کراس اوور کوچک دارای کاپوت آلومینیومی بوده و آرک چرخ ها، رکاب ها و قسمت پایینی درب ها از رزین ساخته شده تا وزن این خودرو تا حد ممکن پایین نگه داشته شود.

lexus-lbx-2023 لکسوس LBX

طراحی کابین لکسوس LBX

لکسوس LBX دارای نمایشگر تمام دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی در پشت فرمان به همراه هد آپ دیسپلی بوده و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی ۹٫۸ اینچی قرار گرفته که از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند. لکسوس بار دیگر با مارک لوینسون همکاری کرده و سیستم صوتی این برند را با ۱۳ بلندگو در این کراس اوور به هرماه ساب ووفر نصب کرده است.

نسخه جلو محرک لکسوس LBX دارای ۳۳۲ لیتر فضای بار بوده و انتظار داریم که حجم فضای بار نسخه تمام چرخ محرک به دلیل اضافه شدن موتور برقی روی محور عقب مقداری کمتر باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.