لیست بدترین مکان‌ها برای بچه دار شدن؟!+ تصاویر

طبق برآوردها هزینه مستقیم این بحران که کشورهای پیشرفته و در حال توسعه را تحت تاثیر خود قرار داده است، بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار در سال می‌باشد.

بدترین مکان‌ها برای بچه دار شدن؟!

این تحقیق در آستانه نشست گروه G8 منتشر شد که قرار است امسال با موضوع امنیت غذائی آغاز به کار کند. این گزارش از کشورهای G8 خواسته است تا تعهداتی برای مهار سوء تغذیه تصویب کنند و کشورهای در حال توسعه بطور جدی تر برنامه‌های بهبود غذائی را در پیش بگیرند.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (۱۰ may)، در نظرسنجی که توسط موسسه «نجات کودکان. Save the Children» صورت گرفته است، نیجر، کشوری فقیر که در قسمت غربی آفریقا قرار دارد، عنوان نخست را در لیست بدترین مکان ها برای بچه دار شدن از آن خود کرده و پس از نیجر، کشور افغانستان جایگاه دوم را کسب کرده است.
اما در مقابل، کشور نروژ بهترین مکان در دنیا، برای مادری می‌باشد و کشورهای ایسلند، سوئد، نیوزلند، دانمارک، فنلاند، استرالیا، بلژیک، ایرلند، هلند و انگلیس، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 


در این فهرست، شرائط مادر شدن در ۱۶۵ کشور مورد مقایسه قرار گرفته و عواملی همچون مسائل پزشکی، آموزشی، وضعیت اقتصادی و شاخص حیاتی کودک همچون مواد غذائی، مورد بررسی قرار گرفته است.

در این تحقیق، بر اهمیت تغذیه بر تندرستی و سلامت مادران و کودکان تاکید شده و از کشورهای ثروتمند خواسته شده تا تلاش بیشتری برای مهار کمبود غذا در کشورهای در حال توسعه انجام دهند.
از ده کشوری که دارای بدترین وضعیت برای مادر شدن هستند، در حال حاضر هفت کشور با بحران غذائی مواجه شده اند که نیجر در مرکز این بحران قرار دارد و خطر جدی، زندگی بیش از یک میلیون کودک را تهدید می‌کند.
چندین کشور از این کشورها، در دو دهه اخیر، به شدت از رشد و توسعه در شاخص های مورد نیاز بازمانده‌اند و رشد فیزیکی و ذهنی کودکان بر اثر سوء تغذیه با کندی مواجه شده است.
بر اساس گزارش میل آنلاین، طبق گزارش مرکز تحقیقاتی «نجات کودکان»، کمبود مواد غذائی حیاتی، دلیل اساسی حداقل یک پنجم از مرگ و میرهای مادری و بیش از یک سوم از مرگ‌های کودکان در سطح جهان می‌باشد.

 


طبق برآوردها هزینه مستقیم این بحران که کشورهای پیشرفته و در حال توسعه را تحت تاثیر خود قرار داده است،  بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار در سال می‌باشد.
این تحقیق در آستانه نشست گروه G8 منتشر شد که قرار است امسال با موضوع امنیت غذائی آغاز به کار کند. این گزارش از کشورهای  G8 خواسته است تا تعهداتی برای مهار سوء تغذیه تصویب کنند و کشورهای در حال توسعه بطور جدی تر برنامه‌های بهبود غذائی را در پیش بگیرند.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.