لینکلن شاسی بلند کوچک خود را معرفی کرد

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

لینکلن شاسی بلند کوچک خود را معرفی کرد

Bookmark and Share

لینکلن با معرفی مدل تازه MKC بازار شاسی بلندهای کوچک لوکس را هدف گرفت. لینکلن امیدوار است بتواند با این خودرو فاصله خود با مارکهای لوکس آلمانی، آمریکایی و ژاپنی کمتر کند. 

بازار خودروهای لوکس در حال رشد است اما سهم لینکلن از آن کمتر و کمتر میشود. در ده ماه قبل فروش خودروهای لوکس هشت درصد رشد داشت اما فروش لینکلن در همین زمان سه درصد کمتر شده است. بازار شاسی بلندهای کوچک هنوز آنقدر شلوغ نیست و از این نظر برای لینکلن به نوعی یک میان بر به حساب میآید تا شاید بتواند از این طریق عقبماندگی خود را جبران کند. لینکلن MKC در این بازار باید با خودروهایی نظیر  آئودی Q5، آکورا RDX، مرسدس بنز GLK و ب ام و X3 رقابت کند. 

اما این فرصت برای لینکلن همیشگی نخواهد بود. پیش بینی میشود تقاضا برای شاسیبلندهای کوچک لوکس در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۹۰ هزار دستگاه باشد. لینکلن به زودی باید برای سهم بیشتری از این فروش با مدلهای تازه پورشه، کادیلاک، لکسوس و به احتمال بسیار اینفینیتی رقابت کند. بنا به تخمین موسسه آی اچ اس، سهم لینکلن از این فروش در آمریکای شمالی حدود ۲۵ هزار دستگاه خواهد بود. 

مهمترین عاملی که سبب افول لینکلن شده است، وابستگی مشهود خودروهای این کارخانه به فورد است. در بازار خودروهای لوکس شبیه به فورد بودن چندان به محبوبیت لینکلن کمکی نمی کند. به همین سبب لینکلن قصد دارد تا حد امکان فاصله خود با فورد را بسیار کند و برای همین تیم مهندسی و طراحی جداگانهای را به استخدام خود درآورده است.

بعد از سدان MKZ، این شاسی بلند کوچک دومین مدلی است که با این استراتژی تولید میشود. با اینکه MKC براساس فورد اسکیپ ساخته شده است. اما از آن پهنتر و کوتاه تر است و تغییرات عمدهای در جلوپنجره و پشت ماشین داده شده تا کاملا از همتایش در فورد متفاوت باشد. طراحان با نگاهی به نیازهای بازار آمریکای شمالی و همینطور چین MKC را دوباره طراحی کرده اند. 

این خودرو همچنین اولین مدل گروه خودروسازی فورد است که به موتور چهار سیلندر ۲.۳ لیتری «اکو بوست» مجهز خواهد شد. برخلاف رقبایش در این بازار، لینکلن هنوز قصد ندارد  یک موتور شش سیلندر برای MKC عرضه کند و همین ممکن است رقابت را برایش سخت کند. موتور ۲.۳ لیتری تازه فورد ۲۷۵ اسب بخار نیرو تولید میکند در حالی که برای مقایسه موتور شش سیلندر ب ام و X3  سیصد اسب بخار قدرت دارد و قوی‌ترین موتورهای بنز جی ال کی و آئودی کیو۵ به ترتیب ۳۰۲ و ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. 

دومین موتوری که برای این لینکلن در نظر گرفته شده است دو لیتری است و ۲۴۰ اسب بخار نیرو تولید میکند. MKC به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو است و چرخهای ۱۸ اینچی دارد اما خریداران میتوانند چرخهای بزرگتر ۱۹ اینچی و سیستم دو دیفرانسیل را il برای ماشین خود  سفارش دهند.  

لینکلن شاسی بلند کوچک خود را معرفی کرد

تغییرات در داخل خودرو هم نسبت به مدل مشابه در فورد بسیار بسیار است. مهمترین شاید جایگزین شدن دکمه به جای دسته دنده است. روشی که لینکلن با مدل MKZ آغاز کرد و با حالا تکرارش آن را به امضای خود در طراحی داخلی ماشین تبدیل کرده است. به جای کنترلهای لمسی که در MKZ استفاده شد و احتمالا به خاطر واکنش بد خریداران، لینکلن در شاسی بلند تازه خود از دکمه های معمولی برای کنترل سیستم صوتی استفاده کرده است.  امکانات معمول در خودروهای لوکس نظیر تشخیص انحراف از خطوط جاده، سیستم جلوگیری از تصادف، پخش صوت لوکس با ۱۴ بلندگو، فرمان چرم و نمایشگر ۸ اینچی لمسی نیز در این خودرو عرضه می‌شود. 

در حال حاضر پرفروش ترین شاسی بلند کوچک در بازار آمریکا آکورا RDX است. آکورا از این مدل در ده ماه قبل ۳۶ هزار و ۸۷۲ دستگاه فروخته است. بعد از آکورا، آئودی کیو ۵ (۳۱۹۷۹ دستگاه) و مرسدس بنز جی ال کی ( ۲۵۹۸۰ دستگاه) در رتبه دوم و سوم است. ب ام و اکس ۳ (۲۲۸۸۴ دستگاه) و اکس ۱ (۲۱۴۰۷ دستگاه)، ولوو اکس سی ۶۰ (۱۶۶۸۵ دستگاه)، رنج روور ایووک (۹۱۲۸ دستگاه) و لندروور فری لندر (۲۶۲۶ دستگاه) و اینفینیتی ائی اکس و کیو اکس ۵۰ (۱۵۸۸ دستگاه) نیز در رده های بعدی قرار دارند. 

لینکلن شاسی بلند کوچک خود را معرفی کرد

شانس MKC برای موفقیت به مراتب از سدان MKZ بهتر است. سدان لینکلن باید در بازاری خود را نشان دهد که ۱۸ رقیب در آن حضور دارند و ماشین‌هایی نظیر مرسدس بنز کلاس سی، ب ام و سری ۳ و لکسوس ائی اس آن را به تسخیر خود درآورده اند. در حالی که در بازار شاسی بلندهای کوچک لوکس لینکلن هنوز شانس خودنمایی دارد. مخصوصا در بازار چین لینکلن امیدوار است بتواند خریداران جوانتری را به سوی مارک خود جلب کند. 

این خودرو از تابستان آینده با قیمت پایه ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار بازار عرضه می‌شود. با در نظر گرفتن این قیمت MKC ارزانترین خودروی موجود در بازار است. قیمت پایه آئودی کیو ۵ سی و هشت هزار و ۱۹۵ دلار، ب ام و اکس ۳ چهل هزار و ۷۲۵ دلار و مرسدس بنز جی ال کی ۳۸ هزار و ۴۰۵ دلار است. لینکلن هنوز قیمت آپشن‌های این ماشین را اعلام  نکرده است و بدون داشتن این قیمت‌ها نمی‌توان دربارهٔ قیمت نهایی این خودرو اظهار نظر کرد و آن را با مدل‌های رقیب مقایسه کرد. 

برچسب ها : لینکلن | MKC | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۱/۱۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.