لیگ دوازدهم را با کارگردانی نیکی کریمی تماشا کنید!

برخی نزدیکان فدراسیون فوتبال به خبرنگار رجانیوز خبر دادند نیکی کریمی در ملاقات با علی کفاشیان به رئیس فدراسیون فوتبال وعده داده است با تهیه فیلمی جذاب علاقمندان به مسابقات لیگ برتر را متقاعد خواهد کرد تا لوح فشرده این کارگردان را به صورت هفتگی خریداری کنند.

تهیه کنندگان برنامه‌های ورزشی رسانه ملی با ابراز نگرانی از تصمیم مدیریت فدراسیون فوتبال تصمیم دارند برای جلوگیری از ریزش مخاطبان برنامه‌های تلویزیون مذاکراتی را با معاونت سیما داشته باشند تا با پادرمیانی علی دارابی،مدیریت رسانه ملی با رقم پیشنهادی فدراسیون فوتبال برای خریداری امتیاز حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال موافقت کند تا برنامه‌های ورزشی سیما با مشکل ریزش مخاطب مواجه نشوند.

به گزارش رجانیوز،عصر روز چهارشنبه پس از انتشار خبر ممنوعیت ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌های کشور برنامه سازان ورزشی رسانه ملی با ابراز نگرانی شدید بابت این تصمیم فدراسیون فوتبال از معاونت سیما درخواست کردند تا مشکل به وجود آمده را رفع و رجوع کنند چون اگر دوربین‌های تلویزیونی نتوانند بازی‌های لیگ برتر را پوشش دهند حجم گسترده‌ای از مخاطبان برنامه‌های ورزشی رسانه ملی کاهش پیدا خواهد کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند تعدادی از تهیه کنندگان برنامه‌های ورزشی سیما از جمله برنامه نود،ورزش و مردم،ورزش از نگاه دو،ورزش از نگاه پنج،دوربین خبرساز،گزارش ورزشی جام جم و ….. قصد دارند از علی دارابی معاون عزت الله ضرغامی درخواست کنند برای پایان دادن به این موضوع تصمیمی جدی اتخاذ کنند تا بحران ریزش مخاطب گریبانگیر برنامه‌های این طیف از برنامه سازان رسانه ملی نشود.

چرا تهیه کنندگان رسانه ملی اخساس خطر کردند؟

اما ماجرای اعتراض تهیه کنندگان رسانه ملی به تصمیم فدراسیون فوتبال برای خیلی‌ها عجیب بود،بر اساس اخبار موثق گفته می‌شود دلیل اصلی این اعتراض عقد قرارداد فدراسیون فوتبال با یک شرکت خصوصی برای تصویربرداری از مسابقات لیگ برتر  است.

فدراسیون فوتبال پس از ممنوعیت ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه اعلام کرد مجوز تصویربرداری مسابقات لیگ برتر به یک شرکت خصوصی واگذار شده است،که بنا بر پیشنهاد این شرکت و موافقت رئیس فدراسیون فوتبال قرار است تصاویر مسابقات لیگ برتر به صورت هفتگی با کارگردانی نیکی کریمی به صورت لوح فشرده در اختیار علاقمندان به فوتبال قرار گیرد تا علاقمندان با تهیه این بسته‌های تصویری در جریان مسابقات لیگ برتر قرار گیرند.

بر این اساس چنانچه برنامه‌های ورزشی سیما بخواهند تصاویر بازی‌های لیگ برتر را برای پخش در اختیار داشته باشند باید بازی‌های لیگ برتر را با برند این شرکت و لوگوی فدراسیون فوتبال روی آنتن ببرند که این مساله برای برنامه سازان رسانه ملی قابل تحمل نیست از طرفی قدرت مانور برنامه سازان برای تولید برنامه‌های پالشی نیز از بین خواهد رفت که این مساله بدون شک در کیفیت برنامه‌های نظیر برنامه نود، ورزش و مردم و سایر برنامه ها تاثیر منفی زیادی خواهد داشت.

به همین دلیل آنها برای رهایی از این ماجرا دست به دامن معاون سیما شدند تا از طریق نفوذ خود نزد ضرغامی مشکل به وجود آمده را برطرف سازد.اما با ارزیابی شرایط کنونی بسیار بعید به نظر می‌رسد مدیریت رسانه ملی حاضر شود برای جلوگیری از ریزش مخاطب برنامه های خود با پرداخت رقم پیشنهادی فدراسیون فوتبال موافقت کند.

برای مشاهده مواضع مدیریت رسانه ملی پس از تصمیم فدراسیون می‌توان اخبار منتشر شده در رسانه‌های رسانه ملی را پیگیری کرد،سایت‌های خبری سازمان صدا و سیما بلافاصله پس از انتشار این خبر به سراغ مخالفان مدیریت فدراسیون فوتبال رفت تا این تصمیم را از طریق آنها مجکوم کند.

اما با وجود تلاش رسانه‌ای صدا و سیما گفته می‌شود مدیران فدراسیون فوتبال با پافشاری بر مواضع خود تصمیم دارند از ورود دوربین‌های تلویزیونی به استادیوم جلوگیری کنند تا بازی‌های هفته نخست لیگ دوازدهم با کارگردانی نیکی کریمی به دست علاقمندان به فوتبال قرار گیرد.

برخی نزدیکان فدراسیون فوتبال به خبرنگار رجانیوز خبر دادند نیکی کریمی در ملاقات با علی کفاشیان به رئیس فدراسیون فوتبال وعده داده است با تهیه فیلمی جذاب علاقمندان به مسابقات لیگ برتر را متقاعد خواهد کرد تا لوح فشرده این کارگردان را به صورت هفتگی خریداری کنند.

وی در ملاقات خود با  کفاشیان ضمن اشاره به استقبال احتمالی مردم از این طرح گفته است همانگونه که سریال‌های شبکه خانگی بین مردم مخاطب خود را پیدا کرده است مسابقات لیگ برتر نیز مخاطب خاص خود را خواهد داشت.

برای قضاوت در این خصوص باید منتظر بود تا نخستین نسخه لوح فشرده بازی‌های لیگ برتر به کارگردانی نیکی کریمی در بازار عرضه شود تا مشخص شود آیا این طرح موفق خواهد بود یا ….. 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.