مؤسسه رازی آمادگی تولید هرگونه واکسن را دارد/ تولید سرم ضدهاری در کشور

مؤسسه رازی آمادگی تولید هرگونه واکسن را دارد/ تولید سرم ضدهاری در کشور

رئیس مؤسسه تحقیقاتی سرم‌سازی رازی از آمادگی این مؤسسه تحقیقاتی در زمینه تولید هرگونه واکسن در کشور خبر داد و گفت: این مهم نیازمند حمایت مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایانا، دکتر هادی قدکچی ظهر امروز در همایش ملی روز جهانی هاری که به همت وزارت جهاد کشاورزی، کشور و بهداشت در محل سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقاتی سرم‌سازی رازی مستقر در کرج برگزار شد، افزود: سالانه ۱۰۰ هزار گزش در کشور مشاهده می‌شود که تعدادی از این گزش‌ها منجر به فوت و متحمل شدن هزینه‌های گزاف و بالای اقتصادی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع این مهم باعث هزینه‌های بالا و ضربه به اقتصاد کشور می‌شود که باید برنامه‌ریزی های لازم برای جلوگیری از آن صورت گیرد.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی سرم‌سازی رازی ادامه داد: در این زمینه مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی با همکاری انستیتو پاستور در حال فراهم کردن زمینه‌های لازم برای افزایش تولیدات هستند که در صورت موافقت دولت سرم ضدهاری در کشور تولید خواهد شد.

قدکچی تصریح کرد: با توجه به قدمت بیش از ۵۰ ساله این مؤسسه، با تولید سرم درمانی ضدمارگزیدگی می‌توان از خروج میلیاردها تومان ارز از کشور جلوگیری کرد و شاهد خودکفایی در این بخش باشیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر این مؤسسه آمادگی تولید واکسن هاری مخصوص انسان‌ها را دارد که در صورت اختصاص اعتبارات مورد نیاز و حمایت مسئولان این مهم نیز در کشور محقق می‌شود./

 

خبرنگار: مهشید رضایی

A-910709-09

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.