ماجرای اکازیون‌های ستاره‌دار بازار

۱۲م آذر ،

کد خبر: ۵۳۸۹ تاریخ انتشار یافتن: یکشنبه ۱۲ آذر۷:۰۶ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

اگر در چند ماه قبل به قصد خرید خانه به آژانس املاک محل خود رفته اید و احیانا به شما پیشنهاد خرید یک واحد «اکازیون» با قیمتی متفاوت از قیمت‌های موجود در بازار شده است بهتر است قبل از هرگونه اقدام عجولانه برای خرید، وضعیت ملک را بررسی کنید!

به گزارش نوساز به نقل از دنیای اقتصاد در چند ماه قبل مالکانی که برای فروش واحدهای اکازیون خود به بازار خرید و فروش مسکن وارد شده اند در بعضی موارد واحدهایی را برای فروش آماده کرده‌اند که اگرچه نسبت به قیمت سایر واحدها در بازار فوق‌العاده ارزان‌تر می باشند، اما مالک به دلایلی از جمله نامشخص بودن وضعیت سند یا فاقد جواز بودن آن حاضر شده است از بخشی از قیمت واقعی ملک صرف نظر کند و با همین ترفند آن را اکازیون معرفی کند.
علاوه بر این بعضی از مالکان به جای معرفی مزایای معمولی قابل توجه برای خریداران همچون دو نبش بودن ملک یا دارا بودن سونا و جکوزی، مزایای غیر معمول در بازار مثل داشتن جارو برقی مرکزی را در توضیحات ملک خود اضافه کرده‌اند.
به عنوان مثال مالکی ملک ۸۰۰ متری خود را که در ولنجک قرار گرفته اکازیون معرفی کرده و آن را متر مربعی ۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است، اما در توضیحات ملک خود علاوه بر اینکه به سن بنا اشاره ای نکرده بلکه عنوان کرده این ملک مشارکتی بوده و تنها قیمت زمین در قیمت‌گذاری لحاظ شده است. هچنین این ملک غیرقابل سکونت و فاقد جواز معرفی شده است!
ملک دیگری در نیاوران هم با ۴۰۰ متر مربع زیر بنا متر مربعی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، اما سند این ملک اوقافی است و تنها مزیت این ملک دارا بودن جارو برقی مرکزی عنوان شده است.

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: بازار مسکن ، قیمت مسکن ، مسکن ، پیش بینی قیمت ، رکود مسکن، مشکلات



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.