ماجرای توطئه قتل مادر پیامبر(ص)

۲۴ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، دفتر دوم مجموعه «زنان اسوه»، شرح حال زندگی حضرت آمنه علیهاالسلام، مادر گرامی رسول خدا صلی الله علیه و آله از سوی حوزه نمایندگلی ولی فقیه در امور حج و زیارت انتشار یافته است. گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت دست به انتشار یافتن شرح حال عده ای از مردان و زنان اسوه ساز زده است که از جمله آنان شرح حال مادر گرامی رسول خدا صلی الله علیه و آله، حضرت آمنه بنت وهب علیهماالسلام است.

این کتاب زندگی نامه مختصری است از مادر گرامی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، که در این چند بخش تألیف شده است: «آمنه مادر گرامی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، ازدواج آمنه، مراسم ازدواج، مرتبه ایمان حضرت آمنه از دیدگاه شیعه، دیدگاه أهل سنت دربارهٔ ایمان حضرت آمنه، نطفه بهشتی پیامبر، توطئه قتل حضرت آمنه، رحلت جانسوز همسر، میلاد مولود آمنه، زمان و مکان میلاد نبی اسلام، دوران شیرخوارگی مولود آمنه، سفر به یثرب، وفات مادر، پس از وفات آمنه و فضایل آمنه».

در قسمتی از این کتاب با عنوان توطئه قتل حضرت آمنه(علیها سلام)می خوانیم:

«پس از آنکه حضرت آمنه(علیها سلام) به پیامبر ختمی مرتبت ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) باردار شد، آتش حقد و حسد در بعضی زبانه کشید و درصدد قتل حضرت آمنه برآمدند. در کتاب ‹الانوار› و نیز در حیاه القلوب ماجرایی نقل شده که خلاصه آن بدین قرار است:

زنی به نام ‹زَرقاء› معروف به داهیه یمنی دریافته بود که گوهر نبوت در صلب عبدالله ( علیه السلام ) است. ازاین‌رو در سفری که عبدالله ( علیه السلام ) به یمن کرد، پیشنهاد همبستری به او داد و حضرت عبدالله از ارتکاب گناه به شدت پرهیز کرد. پس از آنکه متوجه ازدواج و بارداری حضرت آمنه ( علیه السلام ) شد، به مکّه آمد و سعی کرد با تعریف از بنی‌هاشم و بشارت به میلاد پیامبر آخرالزمان نظر آنان را به خود جلب نماید. سپس با طرح دوستی با زنی به نام ‹تکن› که آرایشگر زنان بنی‌هاشم بود، نظر وی را به خود جلب کرد و با پرداخت کیسه‌ای زر او را مأمور قتل حضرت آمنه(علیها السلام) نمود. تکنا به بهانه آراستن حضرت آمنه نزد وی رفت و خنجری مسموم با خود پنهان کرد. هنگامی که خواست نقشه شوم خود را عملی سازد، به اعجاز محمدی ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) دلش درد گرفت و خنجر از دستش افتاد. حضرت آمنه متوجه شد و فریاد برآورد که در این حال به کمکش شتافتند. سپس تکنا ماجرا را بازگفت. بنی‌هاشم در پی ‹زرقاء› گشتند، ولی او گریخت. »

این کتاب به قلم صدیقه شاکری و در ۸۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰۰ نسخه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر انتشار یافته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.