ماجرای مکالمه محرمانه احمدی‌نژاد با مشایی

۳۱فروردین۱۳،

تابستان سال ۱۳۷۴ بود رئیس‌جمهور وقت به استان اردبیل سفر کرده بودند و احمدی‌نژاد به عنوان استاندار اردبیل در جلسه‌ای صحبت کرد که صحبت‌هایش در حد یک استاندار نبوده و سطح پایینی داشت. پس از جلسه احمدی‌نژاد با یک جایی تماس گرفت بنده هم که همکار بودم در آن‌جا حضور داشتم و بعدا متوجه شدم که با فردی به نام “مشایی” صحبت می‌کند چرا که اسم مشایی را برزبان آورد و شنیدم که ماجرا را تعریف می‌کرد و می‌گفت این حرف‌ها را زدم خوب بود؟ و مشایی نیز وی را تشویق و ترغیب می‌کردند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه مراد و مریدی احمدی‌نژاد و مشایی به سال‌ها قبل برمی گردد، گفت: زمانیکه احمدی‌نژاد استاندار اردبیل بود من شهردار آن بودم و می‌دانم که احمدی‌نژاد غیرقانونی “سوآپ نفت” در اردبیل به صادق محصولی واگذار کرد.

به گزارش خانه ملت؛کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی که سابقه ۷ سال شهرداری اردبیل را نیز در کارنامه خود دارد  به تشریح روابط “اسفندیار رحیم مشایی” با محمود احمدی‌نژاد و صادق محصولی از سال‌ها پیش و زمانی که احمدی‌نژاد استاندار اردبیل بوده پرداخت.

پیرموذن با اشاره به سابقه خدمت خود در اردبیل ،به باشگاه خبرنگاران گفت: بنده در سال ۱۳۶۹ شهردار سراب بودم و پس از آنکه به عنوان شهردار نمونه کشوری انتخاب شدم، مرا به اردبیل منتقل کردند بنابراین از سال ۷۰ تا ۷۷ به مدت ۷ سال شهردار این استان بودم.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد نیز از سال ۷۱ تا ۷۶ به عنوان استاندار استان اردبیل  مشغول به فعالیت بود.

نماینده اردبیل در خصوص ارتباط احمدی‌نژاد و مشایی تصریح کرد: تابستان سال ۱۳۷۴ بود که رئیس‌جمهور وقت به استان اردبیل سفر کرده بودند و احمدی‌نژاد به عنوان استاندار اردبیل در جلسه‌ای صحبت کرد که صحبت‌هایش در حد یک استاندار نبوده و سطح پایینی داشت.

وی افزود:پس از آن جلسه احمدی‌نژاد با یک جایی تماس گرفت بنده هم که همکار بودم در آن‌جا حضور داشتم و بعدا متوجه شدم که با فردی به نام “مشایی” صحبت می‌کند چرا که اسم مشایی را برزبان آورد و شنیدم که ماجرا را تعریف می‌کرد و می‌گفت این حرف‌ها را زدم خوب بود؟ و مشایی نیز وی را تشویق و ترغیب می‌کردند.

پیرموذن تصریح کرد:من از آن زمان یک حالت مرید و مراد بودن تهوع‌آور بین این دو شخص دیدم که کماکان ادامه دارد.

شهردار اسبق اردبیل خاطر‌نشان کرد: مسئله‌ دیگری که باید به آن پرداخت اعطای سوآپ انتقال سوخت ایران به جمهوری آذربایجان و قزاقستان از طرف رئیس‌جمهور وقت به استان اردبیل بود و در آن زمان بنده عضو هیئت مدیره سازمان شهرداری‌ها بودم و این سوآپ باید از طریق دو هیئت اجرایی انجام می‌شد و سودآوری پیدا می‌کرد ولی احمدی‌نژاد قسمت عمده‌ای از این مزیت را در اختیار صادق محصولی قرار داده بود البته باید اشاره کنم صادق محصولی و اسفندیار رحیم مشایی در آن زمان هیچ سمتی نداشته و صرفا دوست آقای احمدی‌نژاد بودند.

وی تصریح کرد:محصولی می‌گوید مشایی را تا قبل از دولت نهم ندیده‌ام، این سخن کذب محض است و این دو از سالها قبل با یکدیگر در ارتباط بودند.

پیرموذن تصریح کرد: من و احمدی‌نژاد همفکر بودیم ولی بعضی افراطی‌گری‌هایی که در احمدی‌نژاد می‌دیدم و راست‌نمایی دروغی از همان موقع در شخصیت وی بود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.