مادران بارداری که دچار آکنه می باشند، بخوانند!

۱۴اردیبهشت،

پزشکان به مادران بارداری که دچار آکنه های پوستی شده اند پیشنهاد می کنند تا از مصرف داروهای ترکیبی و یا آنتی بیوتیک های پوستی به شدت پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ مادران باردار که دچار آکنه های پوستی می باشند ابتدا باید در رژیم غذایی خود بازنگری کنند و میوه و سبزی بیشتر و مواد چرب و سرخ کردنی کمتری بخورند.

گفتنی است، استرس نیز می تواند یکی از علل تشدید کننده آکنه های پوستی شود که باید مادر باردار به شدت به این نکته حساس باشد و سعی کند تا با مشورت با پزشک و انجام پیشنهاد های او و به طور مثالً کنترل بهتر تنفس استرس خود را کم کند.

بررسی ها نشان می دهند مادران باردار می توانند از شوینده های ملایم با نظر و تجویز پزشک معالج و مشورت با او استفاده کنند و همینطور مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها اما به هیچ وجه نباید از آنتی بیوتیک های قوی استفاده کنند زیرا خطرات فراوانی را متوجه جنین و تشکیل اندام های حیاتی او و احیاناً صدمات مغذی می کند.

پزشکان پیشنهاد می کنند تا مادران باردار همیشه به این نکته فکر کنند که سلامت نوزاد بسیار پر اهمیت تر از دوران زودگذر بارداری است و آکنه های پوستی نیز خود به خود پس از گذشت زمان خوب می شوند فقط نباید آنها را دستکاری نمود زیرا سبب جوشگاه می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.