مادلن ساده

گردآوری توسط گروه آشپزی و تغذیه ممتاز نیوز

با این مواد می‌توان ۳۲ عدد مادلن تهیه کرد.

مواد اولیه :
آرد سفید گندم……………………………دو پیمانه (۲۲۵ گرم)
 شکر………………………………………یک پیمانه (۱۷۵ گرم)
 کره به دمای محیط رسیده………………۱۵۰ گرم
 تخم‌مرغ…………………………………..پنج عدد
 بیکینگ پودر………………………………یک قاشق چایخوری
 وانیل…………………………………….نصف قاشق چایخوری
رنده پوست لیموترش…………………….نصف قاشق چایخوری
 نمک……………………………………… به میزان لازم
 
طرز تهیه :
فر را از یک ربع قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم. برای تهیه این شیرینی به قالب‌های مخصوص این شیرینی که شبیه صدف است نیاز داریم. قالب‌ها را چرب کرده و کمی آرد روی آن می‌پاشیم. تخم‌مرغ‌ها را با شکر، وانیل، نمک و رنده پوست لیموترش با همزن می‌زنیم تا شکر کاملا حل و مایه غلیظ و کشدار شود، سپس کره را به این مخلوط افزوده و به ورز دادن ادامه می‌دهیم تا مایه صاف و یک‌دست شود. آرد را با بیکینگ‌پودر مخلوط و الک کرده و به تدریج به مواد بالا می‌افزاییم. از مایه به اندازه در قالب‌ها ریخته، آنها را در سینی فر قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه روی پنجره وسط فر می‌گذاریم. شیرینی‌ها باید پف کند و کمی طلایی شود، سپس آنها را از فر خارج کرده و پس از سرد شدن از قالب بیرون آورده و سرو می‌کنیم.

نکــته
اگر قالب سیلیکونی داشته باشید نیازی به چرب کردن نیست. بهتر است مواد را در قیف با سر ماسوره ساده ریخته و در قالب‌ها بریزید، چون این کار سبب می‌شود شیرینی‌ها منظم باشد. قالب را از مواد پر کنید تا جا برای پف کردن شیرینی باشد.
با این مواد می‌توان ۳۲ عدد مادلن تهیه کرد.اگر فر شما برقی می‌باشد، لازم است که ۲۵ درجه سانتی‌گراد از دمای آن کم کنید، چون فرهای برقی دمای استاندارد دارند، ولی فرهای گازی به دلیل نوسان فشار گاز، استاندارد نیستند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.