مازوت سوزی در پالایشگاه شازند تایید شد

رئیس سازمان محیط زیست توضیحاتی‌ را درخصوص سوزاندن مازوت در پالایشگاه شازند ارائه داد.

مازوت سوزی در پالایشگاه شازند تایید شد

به گزارش ممتاز نیوز، علی سلاجقه درباره سوزاندن مازوت در پالایشگاه شازند گفت: در حال حاضر ما در ۳ استان تهران، البرز و اصفهان اصلا بحث مازوت‌سوزی نداریم.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: آلایندگی اصلا به دلیل پایداری جو است، وقتی جریان هوا اتفاق نمی‌افتد. اگر هیچ سوختی هم انجام نشود و صنایع هم تعطیل شود و فقط همین ماشین‌ها که در داخل هستند عبور و مرور کنند این آلایندگی باز هم شاید با شدت کمتر اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به سوختن مازوت در پالایشگاه شازند بیان کرد: در بحث شازند همان روز که ما به عنوان امین مردم این را گفتیم و اعلام کردم تا آن موقع سوخت مازوت انجام نشده بود. همان روز با توجه به این‌که کمبود گاز به وجود آمده بود، خود وزارت نفت با وزارت نیرو هماهنگ کردند و گفتند کمبود گاز به عنوان سوخت سالم برای کشور وجود دارد، آمدند در اطلاعیه‌ای از سوی شرکت‌های ملی گاز و برق در استان اعلام کردند و گفتند باتوجه به این‌که سوخت نداریم و سهمیه سوخت این مناطق هم تمام شده، به دلیل آن که مردم با مشکل مواجه نشوند ناچاریم از مازوت استفاده کنیم که این اتفاق افتاد.

سلاجقه تاکید کرد: اما واقعا دولت رویکردش این است تمام نیروگاه‌ها و پتروپایشگاه‌هایی که در مجاورت مناطق جمعیتی هستند تا حد امکان از مازوت استفاده نکنند و این شروع شده است.

وی درباره این‌که مردم از کیفیت بنزین گلایه دارند آیا سازمان محیط‌زیست روی تولید بنزین استاندارد نظارت دارد، اظهار داشت: کاملا پایش می‌کنیم. دائم تمام ایستگاه‌های سوخت را در کلان شهرها پایش می‌کنیم، مرتب نمونه می‌گیریم و کارشناسان ما به مراکز می‌روند.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: در تهران غالبا یورو بنزین ۴ وجود دارد، ولی ببینید از استان‌های دیگر ماشین‌ها به تهران ورود می‌کنند، شاید گاهی اوقات با یوروها و کیفیت پایین‌تر بنزین در استان‌های دیگر باشد و این تاثیر می‌گذارد. ما امیدواریم این را بتوانیم تعمیم دهیم و وزارت نفت هم در بحث کیفی‌سازی و بهینه‌سازی که در حال اتفاق است کار را تسریع کند و اعتبارات لازم تأمین شود تا ان‌شاالله به امید خدا این بحث (آلودگی هوا) را کمتر داشته باشیم.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.