ماشین جدید بدن و لباسشویی/عکس

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مصرف بیش از ۱۵۰ لیتر آب برای یک استحمام ۱۵ دقیقه‌ای و ۳۸ لیتر آب برای شستن لباس در ماشین لباسشویی با توجه منابع محدود آبی،‌ محققان را به فکر طراحی دستگاهی با تلفیق کابین حمام و ماشین لباسشویی انداخت.

سیستم مفهومی Washit امکان شستن لباسها را با استفاده از آب مصرفی در زمان استحمام فراهم می‌کند.

این سیستم شامل مخزن آب، دو پمپ آب، هیتر و سه فیلتر کربن، ارگانیک و شیمیایی به همراه یک فیلتر فرابنفش است که مابین کابین استحمام و ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند.

آب مصرفی در زمان استحمام از طریق محفظه‌ای در کف کابین جمع‌آوری و از طریق یک پمپ وارد فیلترهای سه گانه شده و تصفیه می‌شود؛ در مرحله آخر نیز آب با فیلتر فرابنفش ضد عفونی و وارد مخزن آب می شود. پمپ دوم آب را از مخزن خارج کرده و برای استفاده مجدد در حمام یا شست و شوی لباس مورد استفاده قرار می‌دهد.

فرد در زمان قرار گرفتن در کابین استحمام، لباس‌ها را از طریق محفظه ویژه‌ای درون ماشین لباسشویی قرار می‌دهد و پس از پایان شست‌وشو و خشک شدن لباس‌ها، آنها را از درون محفظه بر می‌دارد.

سیستم مفهومی Washit‌ کاربرد فراوانی برای استفاده در منازل و مراکز عمومی مانند فرودگاه‌ها دارد. این سیستم همچنین با فناوری شست‌وشوی هوا امکان رفع بو و عرق از روی لباس را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

مبتکران این طرح خلاقانه برای استفاده مجدد از آب مصرفی، جایزه ویژه iF Concept Design Award ۲۰۱۲ را از آن خود کردند.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.