ماشین دکتر شریعتی و مصدق +عکس

شاید جالب باشد بدانید دکتر شریعتی سوار بر یک خودروی روسی می‌شد. مصدق نیز یک پونتیاک داشت که البته خیلی فرصت استفاده از آن را پیدا نکرد.

به گزارش فرهنگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حقیقت آنهایی که بیش از ۴۰ سال از عمرشان می‌گذرند جزو کالاهای گرانبها تلقی می‌شوند. این در حالی است که اگر آن خودروی قدیمی یک مالک مشهور داشته باشد، روی ارزشش افزوده می‌شود. ایران پیش از انقلاب به حجم انبوه واردات به خصوص خودرو، محل رفت و آمد محصولات روز اروپایی و آمریکایی بود. از برندهای لوکس آلمانی گرفته تا خودروهای پرقدرت مسابقه‌ای.

دکتر علی شریعتی مالک یکی از خاص‌ترین خودروهای نه تنها ایران بلکه کل دنیا بود. یک دستگاه Moskvitch ساخت شوروی سابق. خودرویی که به نظر می‌رسد مدل ۴۰۸ Wagon باشد. کمپانی موسکوویچ سال ۱۹۳۰ تاسیس شد و سال ۲۰۰۲ نیز اعلام ورشکستگی کرد. خودروهای روسی به قدرت بالای بدنه مشهور بودند. آنها که Lada را می‌شناسند، این نکته را تصدیق می‌کنند. موسکوویچ فوق به شماره شهربانی ۳۲۲۵۹ مشهد هنوز در هم موزه شریعتی تهران نگهداری می‌شود.

دکتر مصدق نیز به عنوان یکی از افراد سرشناس ایران، مالک یک دستگاه پونتیاک Chieftain بود. خودرویی متعلق به نسل اول تولیدات دهه ۵۰ میلادی. سلامت این خودرو هنوز تایید نشده است.


موسکوویچ شریعتی در حیاط خانه اش

خانه و خودروی دکتر شریعتی

نمایی از پشت این خودرو
نمایی از بالا


پونتیاک مصدق


تصویری تاییدنشده از سرنوشت این خودرو

فرهنگ نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.