مافیای رشوه خواری در پلیس فرانسه

مانوئل والس’، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که سه افسر ارشد پلیس شهر مارسی این کشور به جرم فساد مالی و رشوه خواری از سمت خود برکنار شده و به محاکم قضایی سپرده می شوند.

  به گزارش شبکه ایران این اقدام که در پی رسانه ای شدند مافیای رشوه خواری و فساد مالی در نیروهای پلیس فرانسه صورت گرفته است، موجب شد تا وزیر کشور فرانسه علاوه بر این سه افسر ارشد نزدیک به ۳۰ نیروی رده های پایین را نیز منفصل خدمت کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به اتحادیه های پلیس این کشور گزارش داد که این سه افسر ارشد پلیس در بخش مبارزه با جنایت فعالیت داشتند و تحت یک فرماندهی اقدام به رشوه خواری کرده بودند.

این خبرگزاری ادامه داد: وجود اینگونه فساد مالی و رشوه خواری در نیروهای پلیس مبارزه با جنایت و قاچاق مواد مخدر در میان پلیس فرانسه، وجهه و جایگاه این نیروها را در نزد افکار عمومی داخلی و خارجی خدشه دار کرده است.

مانوئل والس در محکوم کردن رفتار برخی نیروهای پلیس فرانسه در رشوه خواری گفت: این افسران و نیروهای رده پائین پلیس فرانسه در واقع لباس پلیس را به کثیف کرده اند.

بر اساس اخبار دریافتی این افسران برکنار شده بزودی توسط چهره هایی که از سوی وزارت کشور فرانسه برگزیده خواهند جایگزین می شوند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.