ماموریت پروین برای احیای پرسپولیس

جام جم آنلاین: شرایط پرسپولیس در لیگ برتر حساس و بحرانی شده و برای همین مدیر عامل این باشگاه به علی پروین ماموریت ویژه داده است تا این وضعیت را مورد بررسی قرار دهد.

هرچند این اولین باری نیست که پای علی پروین به ماجرای نتایج ضعیف پرسپولیس باز می‌شود و به‌طور مسلم نیز برای آخرین بار هم نخواهد بود، اما واقعیت این است که باید در این مقطع شوکی اساسی به مجموعه تیم وارد شود تا تیم با جمع و جور کردن خود، به وضعیت نامناسب خویش در جدول رده‌بندی سر و سامانی ببخشد و از خطر سقوط برهد.

محمد رویانیان که حق دارد از شکست غیر منتظره پرسپولیس به سایپا عصبانی باشد، دیروز علی پروین مدیر راهبری سرخ‌ها را مامور رسیدگی به وضعیت موجود کرد تا عضو هیات مدیره باشگاه که ترجیح می‌دهد در امور فنی دخالت نکند، با فرمول تهییج مسائل روحی و روانی بازیکنان وارد میدان شود.

مدیرعامل پرسپولیس بدون این‌که بخواهد بازیکنان تیمش را متهم به بی تعصبی کند، پیام خود را با بیان این مساله به گوش بازیکنان پرسپولیس رساند که«بازیکنان سایپا با غیرت و جسورانه بازی کردند و شایستگی‌های خود را نشان دادند. این نتیجه شیرین برای سایپا به غیرت، تعصب و دوندگی بازیکنان این تیم برمی‌گردد.»

وی با بیان این‌که بازی با سایپا در خور شأن پرسپولیس نبود، افزود: همه مسوول این شکست تلخ هستند، از کادر فنی گرفته تا بازیکنان. مسلما برخورد مناسب را با عوامل این شکست خواهم داشت اما فعلا به دنبال این هستیم شرایط تیم طوری شود تا بازی‌های حساس آینده را از دست ندهیم.

این گزارش حاکی است، علی پروین که از سوی رویانیان مامور شده است با ورود به مساله، دلایل ضعف پرسپولیس را مورد بررسی قرار دهد و برای برون رفت از آن، راهکار ارائه کند، معتقد است که حساب و کتاب‌ها در تیم پرسپولیس به‌هم ریخته است.

مرد همه کاره سرخ‌ها که زمانی با یک نگاه چپ او خیلی‌ها در تیم حساب کار دستشان می‌آمد، حالا در عجب است که چه بلایی بر سر پرسپولیس آمده که بازیکنانش بدون تعصب در زمین نمایش داده و بی‌تفاوت از شکست سنگین برابر سایپا عبور می‌کنند.

پروین که با توجه به جایگاه امروز خود در هیات مدیره پرسپولیس، دیگر نمی‌تواند با توپ و تشر با بازیکنان برخورد کند،‌ راجع به شکست از سایپا گفت: پرسپولیس خیلی بد بود و دلیلش را هم نمی‌دانم چون باورم نمی‌شد که با ۴ گل به سایپا ببازیم. شاید بچه‌ها فکر می‌کنند چون دیگر شانسی برای سهمیه گرفتن ندارند، همین‌طوری در لیگ بازی کنند. ما در شش دقیقه ۲ گل خوردیم چون حریف را دست کم گرفتیم و واقعا آن لحظه روی صندلی چسبیده بودم.

وی افزود: اگر در هر بازی گل نزنیم، راحت هم گل خواهیم خورد، اما در دیدار برابر تیم خوب و جوان سایپا گل‌های بسیار بدی خوردیم و تا آمدیم تلافی کنیم ۱۰ نفره شدیم که دیگر شاهکار شد.

دفاع تمام قد از علی کریمی

هر چند طی این روزها بسیاری تلاش کرده‌اند علی کریمی را در تقابل با مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس قرار داده و به نوعی روابط سرمربی و کاپیتان را سرد سازند، اما پروین تمام قد از کریمی دفاع می‌کند.

او در این زمینه به فارس گفت: من نمی‌دانم اگر علی کریمی را نداشتیم باید چه کاری انجام می‌دادیم! با آمدن کریمی، محمد نوری و محمد نصرتی تیم در نیمه دوم تکانی خورد، اما چه فایده داشت، گل نمی‌زدیم و راحت گل می‌خوردیم.

عضو هیات مدیره پرسپولیس افزود: دنیزلی نباید این‌گونه حریفان را دست کم بگیرد، او باید لیگ را جدی بگیرد، چون جایگاه‌مان در جدول لیگ برتر خوب نیست. وقتی برخی‌ها از من می‌پرسند که احتمال دارد، پرسپولیس سقوط کند، تنم می‌لرزد.

وی تصریح کرد: اگر ما در هر دیدار چهار تا چهار تا گل بخوریم عرب‌ها کیف می‌کنند، ما نباید این‌گونه حتی در فوتبالی که در آن انگیزه‌ای برای موفقیت نداریم ناکام باشیم. باید طوری عمل کنیم که عرب‌ها حساب کار دستشان بیاید. نه این‌که به روحیه خودمان ضربه بزنیم.

پروین گفت: اگر روز پنجشنبه مقابل تراکتورسازی هم ببازیم، دیگر هیچی؛ آن‌وقت اصلا نمی‌توانیم توی تهران راه برویم چون مردم توقع دارند. البته دنیزلی این را می‌داند پس بچه‌ها باید بجنبند تا ناکامی‌ها را جبران کنند.

پروین درباره اظهارات محمد رویانیان، مبنی بر این‌که در کارها دخالت کند، اظهار کرد: باید با سردار حرف‌هایم را بزنم،‌ من هر کاری حتی به اندازه نوک سوزن از دستم برآید برای پرسپولیس انجام می‌دهم اما حس می‌کنم یک مقدار حساب و کتاب‌ها به هم ریخته که باید درست شود. دیروز دیدید این بنده خدا علی کریمی چطور حرص می‌خورد و بالا و پائین می‌پرید. این یعنی یک بازیکن چه تعصبی به تیمش دارد.

وی یادآور شد: باور کنید نمی‌خواستم از شدت ناراحتی صحبتی داشته باشم، نفهمیدم چطور دقیقه ۸۶ ورزشگاه را ترک کردم اما اینقدر در کوچه و خیابان از من سوال می‌شود و مردم ناراحتند که دلم کباب می‌شود. آقایان این هواداران از ما انتظار دارند، درست است خسته‌اید و شاید انگیزه کافی ندارید، اما برای پرسپولیس مثل همیشه بجنگید تا این شکست‌های تلخ به وجود نیاید.

دنیزلی: تنها راه باقی مانده قهرمانی در آسیاست

اما مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس به‌عنوان یک مربی کاملا حرفه‌ای، برخوردی بدور از احساس با قضیه دارد و بخوبی می‌داند که باید تیمش را برای حضوری موفق در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

وی در کنفرانس خبری پایان بازی با سایپا، نیمکت‌نشینی علی کریمی در بازی با سایپا را بی‌ارتباط با مصاحبه بعد از بازی کاپیتان برابر الغرافه دانست و گفت: بین من و کریمی مشکل خاصی وجود ندارد. این مساله‌ای نیست که بخواهم در اینجا در مورد آن صحبت کنم و در اولین تمرین با او حرف خواهم زد.

وی که برخلاف صحبت‌های آرامش، درونی ملتهب و ناراحت از نتایج بد پرسپولیس در لیگ برتر دارد، افزود: پرسپولیس فعلا الگویی برای دیگر تیم‌ها در زمینه ساده گل خوردن شده است. دنیزلی روند پرسپولیس را سینوسی دانست و گفت: در آسیا بالا بودیم و تمرکز ایجاد کردن بین لیگ و آسیا کار بسیار سختی است. در نیمه دوم بازی با سایپا نکاتی بود که قابل انتقاد است و اگر در فشردگی این بازی‌ها تیم ما ۱۰ نفره نمی‌شد، این امکان وجود داشت که نتیجه، بازگردد. این‌گونه بازی‌ها از یک طرف کار مرا سخت و از سویی آسان می‌کند.

سرمربی سرخپوشان در مورد مسائل روحی و روانی بازیکنان گفت: این مسائل را بیشتر برای بازی‌های آسیایی انجام می‌دهم. با وضعیتی که داریم اکنون زمان مناسبی برای کار کردن روی مسائل روحی و روانی نیست.

وی درخصوص بازیکنان فصل بعد این تیم گفت: در ذهن خودم بازیکنان مورد نیاز را انتخاب کرده‌ام اما شما به چیزهایی که در روزنامه‌ها می‌نویسند توجه نکنید و به آن چیزهایی که من می‌گویم بیندیشید.

دنیزلی در مورد قهرمانی در لیگ آسیا گفت: تنها راهی که باقی مانده قهرمانی در آسیاست، چون در ابتدای فصل آینده تغییرات خواهیم داشت و خواهید دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد. اگر پرسپولیس در جام حذفی و لیگ موفق می‌شد، من به این تیم نمی‌آمدم بنابراین تنها راه ما روی بازی‌های آسیایی است.

به هر حال باید منتظر بود و دید که ورود علی پروین به قضیه و صحبت‌های او با مصطفی دنیزلی و بازیکنان پرسپولیس، چه شوک و ارمغانی برای تیم سرخ خواهد داشت.

حجت الله اکبرآبادی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.