مامور قلابی عاقبتی جز زندان نداشت

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرگرد جمال حسنی، رییس کلانتری ۱۴۲ کن، ضمن اشاره به دستگیری یک مامور قلابی در محدوده سولقان، به تشریح جزییات پرونده این متهم پرداخت.
این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده فوق در خصوص اخاذی یک مامورنما که با جا زدن خود به عنوان مامور ارگان های دولتی از آنها سرقت کرده بود، اقدامات ماموران این کلانتری آغاز شد.
وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که فردی با چهره ای به ظاهر موجه با یک دستگاه خودرو در محدوده های کن و جاده سولقان پرسه زده و ضمن جوسازی و بهانه های واهی، اقدام به اخاذی از شهروندان می کند.
سرگرد حسنی عنوان داشت: از آنجا که این متهم در ساعاتی از غروب و شب ها اقدام به این کار می کرد، ماموران اقدام به اجرای طرح تعقیب و مراقبت کرده و ضمن دریافت مشخصات ظاهری متهم و همچنین مشخصات خودروی وی، کلیه نقاطی را که امکان وقوع جرم می رفت تحت نظر قرار دادند تا اینکه شب گذشته یکی از گشت های انتظامی در حال گشتزنی در محدوده فوق متوجه وقوع یک درگیری شده و برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.
وی اظهار داشت: با نزدیک شدن خودروی گشت پلیس به محل وقوع درگیری، یکی از افراد حاضر به ماموران نزدیک شده و با اشاره به فردی که ظاهری شبیه ماموران داشت، گفت: این فرد به عنوان مامور پلیس قصد اخاذی از من را دارد ولی کارت شناسایی خود را ارایه نمی دهد و سعی دارد با متهم کردن بیهوده از من اخادی کند.
کلانتر ۱۴۲ کن اعلام کرد: بلافاصله فرد مذکور تحت بازجویی قرار گرفت که با توجه به پاسخ های ضد و نقیضی که در برابر سوالات ماموران می داد مشخص شد که مامور نیست و خود را جای مامور پلیس جا زده است که بر همین اساس بازداشت و به همراه شاکی به کلانتری منتقل شد که در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر اخاذی و جعل عنوان اعتراف کرد.
سرگرد حسنی، گفت: این فرد که “رامین” نام داشت در بازجویی های انجام شده عنوان داشت که با خرید تعدادی تجهیزات قلابی، شب ها به خیابان آمده و از شهروندان به بهانه های واهی اخاذی می کرده است.
گفتنی است، در بازرسی های انجام شده از خودروی متهم تعدادی تجهیزات نظامی قلابی، اسناد جعلی و مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد که پس از ضمیمه شدن شکایت شاکی به همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا منتقل شد.
سرگرد جمال حسنی، در پایان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مامورنماها گفت: ماموران پلیس در همه حال با ارایه کارت شناسایی معتبر خود را معرفی کرده و شهروندان می توانند در صورت مشاهده و برخورد با افراد سودجو که خود را مامور معرفی می کنند، از آنها درخواست ارایه کارت شناسایی معتبر و معرفی خود نمایند، ضمن اینکه ماموران پلیس از شهروندان درخواست دریافت پول نمی کنند.
۳۰۱۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.