مانکن هایی که با حجاب تر از رهگذرانند!

جلوی فروشگاههای پوشاک و ویترین برخی مغازه های شهرهای مختلف گلستان مانکن ها و آدمکهایی نصب شده که وضعیت حجاب شان به مراتب بهتر از حجاب برخی رهگذران و یا فروشندگان لوازم و اجناس مختلف است.
 
به گزارش مهر پوشش های نامناسب و بدن نما، آرایش های تند و زننده برخی افراد و مسافران لزوم فرهنگ سازی برای ترویج مقوله عفاف و حجاب را بیشتر ضروری می سازد.
 
رواج بدحجابی بین برخی شهروندان و مسافران وارده به گلستان در حالیست که به تاکید بسیاری از کارشناسان و مسئولان باید برای ترویج مقوله حجاب و عفاف برنامه ریزی گسترده ای صورت گیرد.
 
برخی شهروندان گلستانی با اشاره به وضعیت بد پوشش برخی افراد اعم از زن و مرد خواهان برخورد دستگاههای ذیربط با مرجان بدحجابی و نهادینه سازی عفاف و حجاب در جامعه شدند.
 
یک شهروند گرگانی در این زمینه گفت: متاسفانه برخی از بانوان با وضعیت در جامعه ظاهر می شوند که انسان احساس شرم می کند، درحالیکه فرد بد حجاب با گستاخی در جامعه تردد می کند.
 
مریم کریمی افزود: متاسفانه با توجه به گردشگر پذیر بودن استان و شهرستان، برخی مسافران که منطقه وارد می شوند، پوشش نامناسبی دارند و وضعیت پوشش آن بیشتر مناسب درون منزل است نه محیط جامعه.
 
محسن جعفری بازاری گلستانی نیز با انتقاد وضعیت حجاب برخی افراد گفت: برخی افراد فعال در فروشگاهها و مراکز کسبی وضعیت حجابشان بگونه ای که از حجاب مانکن هایی که جلوی ویترین مغازه ها نصب شده، بدتر است.
 
وی اظهار داشت: در تفرجگاهها و مناط قگردشگری مانند النگ درهف ناهارخوران و یا سواحل غرب استان باید بیشتر نظارت شود، زیرا اکنون برخی از این مناطق شایسته یک جامعه اسلامی نیست.
 
این بازاری گرگانی خواستار برخورد دستگاههای مربوط با بدحجابان شد و گفت: بدحجابی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب هاست و باید دستگاهها، مسئولانه تر برخورد کنند.
 
امام جمعه بندرگز به راههای مقابله با بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: مقابله با بدحجابان و بی حجابان، برخورد جدی و غیرتمندانه نیروی انتظامی و قوه قضاییه را می طلبد.
حجت الاسلام سید مصطفی محمدی گفت: علاوه بر این، یک کار فرهنگی جدی صورت گیرد، چگونه برای شرکت در انتخابات حضور حداکثری داریم، برای عفاف و حجاب حرکت حداکثری را از مردم بخواهیم تا با حجابها در جامعه حرکت کنند و چادر را  فرهنگ کنیم.
 
امام جمعه بندرگز گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مورد توجه قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر حداکثری را طلب کنیم.
 
وی یادآورشد: اکنون خانم بدحجاب با گستاخی تمام در جامعه حرکت می کند و هیچ کس امر به معروف و نهی از منکر نمی کند، زیرا هنوز اهمیت این فریضه بیان نشده است، درحالیکه واجبات و فروعات دین ۱۰ چیز از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.
 
حجت الاسلام محمدی افزود: فرقی بین فریضه نماز و روزه و امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد و با امر به معروف و نهی از منکر لسانی می توانیم بدحجابی را از بین بریم که این امر خواست رهبری است.
 
امام جمعه بندرگز اظهار داشت: وقتی فرد بدحجاب در جامعه حرکت می کند، دیگران امر به معروف و نهی از منکر لسانی داشته باشند، فرد بدحجاب خود را جمع می کند.
 
وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر لسانی را ترویج کنیم و صدا و سیما و مسئولان و همه از مردم بخواهند در مقوله حجاب و عفاف، امر به معروف کنند، خود بخود بساط عده ای که سازمان یافته به بدحجابی می پردازند جمع می شود.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.