ماه تولد شما نشانه شخصیت شماست؟

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

بشر اولیه که از بسیاری روابط علت و معلولی رویدادها و پدیده‌ها ناآگاه بود به دنبال تبیینی برای وقوع رویدادهای گوناگون می‌گشت…

تقارن زمانی یکی از این تبیین‌ها بود به این معنی که اگر دو اتفاق همزمان روی می‌داد، لابد با یکدیگر رابطه علت و معلولی داشتند. مثلا اگر کسی عطسه می‌کرد و به دنبال آن ناگهان میوه درخت کاجی بر سر او می‌افتاد، بشر اولیه با خود می‌پنداشت آن عطسه باعث افتادن میوه بر سر فرد شده است. تقارن مکانی نیز یکی دیگر از این تبیین‌ها بود.

اگر فردی خوشبخت بود، حضور او در جمع باعث خوشبختی دیگران می‌شد (آثار این ذهنیت را هنوز در مراسم عروسی می‌بینیم که از زنی که در زندگی زناشویی خود خوشبخت بوده است، می‌خواهند بر سر عروس قند بساید، یا در هومیوپاتی عقیده دارند یک میزان ناچیز از دارویی در آب می‌تواند به کل آب آن ظرف خاصیت دارویی بدهد).

اینکه در زمان تولد فرد هم خورشید در کدام یک از برج‌های دوازده‌گانه فرضی در آسمان قرار داشته یا فرد در چه ماهی متولد شده (با توجه به نامگذاری دوازده‌گانه با یک جانور یا شیء) که نوعی تقارن زمانی است، باعث می‌شود ذهن ابتدایی، رابطه‌ای بین ویژگی‌های شخصیتی و زندگی آن فرد با ویژگی‌های نماد آن سال یا آن ماه تولد در نظر بگیرد.

از نظر علمی اینکه فرد چه زمانی و چه ماهی به دنیا بیاید، نمی‌تواند ویژگی‌های شخصیتی یا مسیر خاص زندگی برای او ایجاد کند اما مطمئنا تاریخ تولد فرد در زندگی او موثر است. مثلا تولد در فصل زمستان احتمال ابتلای نوزاد و شیرخوار را به بیماری‌های عفونی بالاتر می‌برد اما در مجموع به نفع کودک است زیرا دوران اولیه رشد را در بهار و تابستان سپری خواهد کرد که هوا خوب و مساعد است. تولد در پاییز به معنی گذراندن دوران اولیه رشد در فصل‌های نامساعد است که با بیماری‌های حاصل از زندگی در محیط بسته یعنی بیماری‌های عفونی و تنفسی همراه می‌شود. کسانی که در دوران رونق اقتصادی به دوران بزرگسالی پا می‌نهند، با کسانی که ورود آنها به جامعه با رکود اقتصادی یا جنگ همراه بوده است، تفاوت دارند، اما گذشته از این جنبه‌های ملموس و بدیهی، دیدگاهی که دیگران نسبت به فرد و خود او به خودش دارد، بر زندگی‌اش تاثیر می‌گذارد بنابراین اگر به کسی گفته می‌شود تو شجاع و باهوش، با پشتکار، ترسو، بی‌وفا، یا هر چیز دیگر هستی، در او تاثیر می‌گذارد و دانسته و نادانسته به همان صورت رفتار می‌کند که از او انتظار می‌رود بنابراین کسانی که به فال و پیشگویی از روی تاریخ تولد اعتقاد دارند تا حدودی شبیه به آن پیشگویی‌ها رفتار می‌کنند. پس اگر تاثیری است، به علت دیدگاه و تلقی خود فرد از مسایل است و به تلقین‌پذیری او ارتباط دارد و نه به یک رابطه علیتی فیزیکی.

سلامت

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۱۰ مرداد   مشاهده : ۳۶   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – روانشناسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.