ماه عسل را خراب نکنیم

جام جم آنلاین: ماه عسل برنامه ترکیبی جذاب و پربیننده شبکه سه برای ایام ماه مبارک رمضان است. این برنامه سال‌هاست اجرا می‌شود و اتفاقا همیشه هم تغییر مجری آن موجب حرف و حدیث شده است، چرا که این برنامه معمولا جذاب‌ترین برنامه غیرنمایشی سازمان صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان است.

ماه عسل نخست با اجرای فرزاد حسنی شروع شد که آن روزها با شیوه اجرای تازه خود بشدت مورد توجه بود، اما به سبب همان جسارت و از حد گذراندن راحتی در برابر دوربین با مشکلاتی روبه‌رو شد و جای خود را به احسان علیخانی داد.

علیخانی که مثل فرزاد حسنی در رادیو و برنامه‌های صبحگاهی سیما شناخته شده بود، با اجرای تهاجمی و بی‌پروای خود در سال اول انتقادهای فراوانی را برانگیخت.

بسیاری از کسانی که حالا از او دفاع می‌کنند، سال اول ماه عسل او را برایش بدل به جهنم کردند. هنوز هم خوب یادمان هست چه نقدهای تندی علیه اجرای احسان نوشته شد و… چند سالی ویژه برنامه افطار شبکه سه با اجرای علیخانی روی آنتن رفت تا این‌که دو سال پیش بالاخره انتقادها کار خود را کرد و حسن جوهرچی اجرای ماه عسل را به عهده گرفت که البته اجرای او هم قابل تامل بود.

تا این‌که سال گذشته دوباره ماه عسل با اجرای علیخانی پخش شد و این‌بار او برنامه‌ای هوشمندانه، پخته و بسیار جذاب را با اجرایی تازه و متفاوت و آرام‌تر و حرفه‌ای‌تر از قبل ارائه کرد. اما به هر دلیل امسال مجری جوان دیگری اجرای ماه عسل را به عهده گرفته است.

سیدعلی ضیا هم اتفاقا یکی دیگر از بچه‌های رادیو جوان است که پایش به تلویزیون باز شده است. او سبک اجرایی خودش را دارد و با ترکیب جذاب صمیمت و متانت برنامه‌ها را اجرا می‌کند، نقطه اوج کار او سال پیش و برنامه «نیمروز» بود، یک برنامه در بدترین ساعت روز ـ ۱۲ ظهر ـ که به لطف جسارت در پرداختن به موضوعات داغ و اجرای خوب موفق و پربیننده شد.

اجرای او در ماه عسل در یکی دو شب اول آشکارا تحت تاثیر جو سنگینی که علیه‌اش راه افتاده، دستپاچه و خالی از ظرافت‌های همیشگی او بود، اما حالا و با گذشت چند شب، دوباره ماه عسل در مسیری درست قرار گرفته و باز هم با جذب مخاطبان فراوان، جایگاه ممتاز خود را حفظ کرده است.

فارغ از تمام حرف و حدیث‌هایی که راه افتاده، ماه عسل برنامه‌ای است شریف و دلنشین برای روزه دارای که می‌خواهند ساعات قبل از افطار خود را کمی با آرامش و معنویت بگذرانند و مهمانان خوبی برای رحمان رحیم باشند. حتی ماه عسل متعلق به همه ماست و اسم مجری‌اش هرچه باشد، حفظ‌شان و اعتبار این برنامه به برخورد مخاطبان با آن بستگی دارد. (جام جم – ضمیمه قاب کوچک)

حمید سلیمی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.