ماه فردا شب وارد نیم سایه می گردد

۰۷م آذر ،

فردا شب شاهد یک ماه گرفتگی جزئی خواهیم بود. این ماه گرفتگی در ایران هم قابل ملاحظه است

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛ ماه گرفتگی فردا در ساعت ۱۵:۴۴:۵۹ به وقت رسمی کشور آغاز می گردد. در این زمان ماه هنوز در کشور طلوع نکرده است. خسوف در زمان ۰۷:۰۴:۱۸ به اوج خود می رسد و در نهایت در ساعت ۲۰:۲۰:۵۹ با خارج شدن از نیم سایه زمین به پایان می رسد.

از جلوه های رصدی زیبای فردا شب علاوه بر خود گرفت، می توان به قرار داشتن ماه در صورت فلکی ثور نزدیکی به سیاره پرنور مشتری و ستاره درخشان دبران و همینطور خوشه پروین اشاره کرد. پس ماه گرفتگی فردا شب را از دست ندهید.

نمای شبیه سازی شده از خسوف فردا شب – ماه در هنگام طلوع و سیاره پرنور مشتری ستاره دبران و خوشه پروین هم کامل کننده زیبایی ما گرفتگی خواهند بود.

همچنین علاوه بر ایران ساکنان آسیا، اروپا، استرالیا، افریقا (به‌جز غرب آن) و امریکای شمالی (به‌جز شرق آن) می‌توانند شاهد این خسوف باشند.


در تصویر بالا علاوه بر نمایش مناطقی که می توانند ماه گرفتگی را ملاحظه کنند, اطلاعاتی مربوط به این خسوف هم قابل ملاحظه است

ماه در ابتدای طلوع سرخ و پس از ارتفاع گرفتن به رنگی سفید متمایل می گردد و با کمی دقت شاهد گرفتگی ماه خواهید بود.ماه گرفتگی فردا جزئی خواهد بود. به آن معنی که ماه وارد نیم سایه زمین می گردد. خسوف کامل زمانی رخ می دهد که ماه بطور کامل وارد سایه زمین شود. همچنین ماه گرفتگی در زمانی که فاز ماه کامل باشد و خورشید گرفتگی یا کسوف در زمان ما نو (محاق) رخ می دهد.

نمایشی از خسوف جزئی – زمانی که ماه وارد سایه (مرکز تیره دایره بالا) شود ماه گرفتگی کامل و زمانی که وارد نیم سایه شود جزئی خواهد بود


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.