ماه نو متولد می گردد

۲۲م دیماه ،

شامگاه امروز جمعه بیست و دوم دی ساعت ۲۳:۱۴ ماه نو در آسمان خود نمایی می کند.

علی ابراهیمی سراجی رویتگر هلال ماه در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی که ماه در جهت تابش خورشید قرار داشته باشد قابل رو یت نیست چون در تابش شدید نور خورشید محو می‌گردد و روی ماه که بسوی ماست مورد تابش قرار نمی گیرد تا ما ناظران زمینی ببینیم که به این شرایط ماه نو می گویند.

وی افزود: پس از آن قمر ماه بر روی مدار خود به حرکت ادامه می‌دهد چند روز بعد به طور محسوسی در سمت چپ و قسمت شرق خورشید جای می گیرد و قسمت کوچکی از نیمه رو به زمین ماه، تحت تابش نور خورشید قرار گرفته که در این زمان در اوایل شب بصورت داس باریکی که البته روز به روز بر قطر هلال آن افزوده می‌شود، ملاحظه می‌کنیم چون در این وضع ماه بعد از خورشید غروب می‌کند.

ابراهیمی سراجی تاکید کرد:یک هفته پس از ماه نو این قمر زیبا دقیقا از پهلو مورد تابش نور خورشید قرار می گیرد که در این شرایط ما ناظران زمینی نیمی از ماه را تاریک و نیم دیگر را روشن خواهیم دید و یک هفته بعد، ماه دقیقا در مقابل خورشید قرار گرفته و ماه شب چهادردهم یا بدر یا ماه کامل رخ می دهد یکی تمام قرص ماه نورانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از این قطر قسمت نورانی ماه کاسته شده و تقریباً هفت روز پس از بدر، دوباره ماه نیمه در آسمان خواهد درخشید و رفته رفته هلالش باریک و باریکتر می گردد محو شود و تا بعد دوباره ماه نو رخ دهد.

ابراهیمی یاد آور شد علاقمندان می توانند ساعت ۲۳:۱۴ شامگاه امشب ماه نو را در آسمان باشم غیر مسلح رصد کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.