مایکروسافت اثرات کربنی خود را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مایکروسافت، بزرگترین تولید کننده نرم افزار در جهان اعلام کرده است که از اول ژوئیه امسال ( ۱۱ تیرماه) مراکز اطلاعات، آزمایشگاه ساخت نرم افزار و دفاتر اداری آن خنثی از کربن می شوند.

پیش از این گروه های محیط زیستی از این صنعت فناوری خواستند که شیوه هایی را اتخاذ کنند که با منابع تجدیدپذیر انرژی سازگارتر باشد.

گفته شده است که گوگل نیز طرح مشابهی را اجرا خواهد کرد.

کیوین ترنر – مدیر اجرایی این برنامه اظهار داشت: ما متوجه شدیم که تنها شرکتی نیستیم که متعهد شده ایم خنثی از کربن باشیم، اما امیدواریم که تصمیم ما سایر شرکتهای بزرگ و کوچک را ترغیب کند که شیوه توجه خود به این موضوع را تغییر دهند.

مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه خود برای کاهش تأثیرات کربی در نظر دارد از واحدهای تجاری خود که گازهای گلخانه ای منتشر می کنند یک هزینه کربن داخلی درنظر بگیرد.

براساس گزارش بی بی سی، ترنر در این رابطه گفت: این هزینه کربن با هدف ایجاد کردن یک انگیزه اقتصادی برای گروه های تجاری مایکروسافت است تا انتشار کربن خود را کاهش دهند و با اقدامات موثری استفاده از انرژیهای تجدید پذیر را افزایش دهد.

گروه گرین پیس به عنوان یک گروه طرفدار محیط زیست در واکنش به این اقدام مایکروسافت اظهار داشته است که این امر نشان می دهد که مایکروسافت به فراخوانهای ” ابرهای پاکیزه” توجه کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.