مایکروسافت از گوگل شکایت کرد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فاوانیوز:  شرکتهای مایکروسافت و گوگل در روز سه شنبه در دادگاه حاضر شدند تا ادله خود را iبه دادگاه ارائه کنند. ۲ سال پیش شرکت مایکروسافت واحد تولید تلفن همراه موتورولا را که اینک در اختیار شرکت گوگل است مورد پیگرد قانونی قرار داد و مدعی شد شرکت موتورولا برای واگذاری حق الامتیاز خود در مورد استانداردهای وایرلس و استانداردهای ویدئو مبلغ بسیار بالایی را درخواست کرده است.

به گزارش تفسیری فاوانیوز iبه نقل از پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Computerworld،استانداردها در تجارت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند زیرا سبب کاهش iبها، تولید بیشتر و ایجاد رقابت شده و برای مشتریان نیز حق انتخاب بوجود می آورد تا محصولی را که از استاندارد بالاتری برخوردار است خریداری کنند. معمولاٌ شرکتها حق امتیاز فن آوری های مربوط iبه استاندارد صنایع را در اختیار خود میگیرند و کاربرد آن را برای سایر شرکتها دشوار میسازند.

اما از سوی دیگر این شرکتها میتوانند این حق امتیاز را با شرایط خاص و غیر قابل تغییر در اختیار سایر شرکتها قرار دهند تا محصولات خود را با گواهی این استاندارد تولید کنند. بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت، موتورولا مبلغی بیشتر از آنچه در قرارداد ذکر شده درخواست کرده iبه همین سبب از این شرکت شکایت کرده است.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.