ما از موضع قدرت وارد مذاکرات ۱+۵ شدیم/ اسلامیت ما حول محور ولایت قرار دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایران براساس اعتبار مدنی، فرهنگی، اخلاقی و دینی فضا گفتگو و مذاکره، عقلانیت و اتمام حجت را در دنیا دنبال می‌کند که این هم برای ما استراتژی و هم تاکتیک است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین “کاظم صدیقی” امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم در خصوص فلسفه الهی سیاسی قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) هم عملا حق را بیان کرد و هم بابی برای آیندگان کشور گشود.
 
وی ادامه داد: جریان فکری امام حسین(ع) مبتنی بر توحید، پاکی، پاکیزگی، امانت و صداقت و عدل و قسط است که با کفر، فسق و فجور و پلیدی‌ها سازگاری ندارد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: هدف سیدالشهدا(ع) از قیام علیه یزید امر به معروف و نهی از منکر بود چرا که ایشان اعتقاد داشتند از فحشا و ظلم و جور همه جا را گرفته باشد یعنی چنان چه فضا آلوده باشد زندگی دنیوی ارزشی نخواهد داشت بنابراین باید با خون خود کاری انجام داد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: اولین و آخرین ثمره‌ای که امام حسین(ع) از قیام خود به دست آورد این است که ماموریت خود را در پیشگاه پرورگار ایفا کرد؛ بنابراین امروز تکلیف این است که ولایت فقیه که پرچم زعامت متدینین را به دست گرفته را در نظر داشته باشیم چرا که در اسلام روح دینداری در ولایت خلاصه می‌شود.
 
وی در ارتباط با مسئله مذاکره تیم ایرانی با ۱+۵ در ژنو گفت: ایران براساس اعتبار مدنی، فرهنگی، اخلاقی و دینی فضا گفتگو و مذاکره، عقلانیت و اتمام حجت را در دنیا دنبال می‌کند که این هم برای ما استراتژی و هم تاکتیک است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: ما از موضع ضعف به مذاکره نپرداخته‌ایم چرا که اقتدار ما به این است که یک پرچمدار و یک رهبر داریم و حکومت ما حکومت جمهوری اسلامی است که اسلامیت ما حول محور ولایت، جمهوریت ما با پشتوانه مردم برای ما شکوه باعظمتی را فراهم آورده است.  

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: ما در سال ۸۲ و ۸۳ توقف غنی سازی را داشتیم اما این تاکتیک برای تست رقیب‌مان بود بنابراین همین موضوع سبب پرش و جهش ما در عرصه دانش هسته‌ای شد.  
 
وی ادامه داد: ما با داشتن مردمی اصیل، مقاوم، شهادت طلب، قربانی داده، ولایی و ۳۴ سال کارآزموده و رهبری حکیم، فرزانه، دنیادیده، متصل به خدا،‌ ائمه اطهار(ع) و بینش وسیع دینی عقب نشینی نخواهیم کرد و اگر غرب کوتاه نیاید ما سرموضع خود ایستاده‌ایم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: ما به فضل پروردگار با ایمان و اعتقادات و داشتن ذخایر زیرزمینی و منطقه جغرافیایی خاص و رهبری فرزانه فشارها را تحمل کرده و بدون عقب نشینی به پیش خواهیم رفت.  
 
وی تاکید کرد: غرب مانند همیشه فرافکنی می‌کند و اعلام کرده که گروه ایرانی در جریان مذاکرات با ما کنار نیامده و این در حالی است که ما انتظار داریم غرب از این فرصت استفاده کند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اعضای تیم مذاکره کننده فرزندان ما و مورد اعتماد ما می باشند و آهنگی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند با حفظ خط قرمزهای ما در جهت تحقق عزت، مصلحت و حکمت جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.