مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی نیازمند دید عمیق در حوزه مدیریت فرهنگی است

۲۶م آذر ،

173-14.jpg

معاون فرهنگی دانشگاه زنجان گفت: در حال حاضر کشور از تهدیدات سخت دشمن با موفقیت عبور کرده و وارد مبارزه نرم در فضای مجازی شده است که موفقیت در این فضا نیازمند دید عمیق در حوزه مدیریت فرهنگی است.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه فضای مجازی سرشار از تهدید و فرصت برای کاربران است، اظهار کرد: یکی از وظایف عمده خانواده‌ها در عصر حاضر، رساندن فرزندان خود به حدی از رشد و بلوغ است که از فرصت‌های فضای مجازی در جهت فعالی استفاده کرده و وارد حوزه‌های آسیب‌زای آن نشوند.

وی ابراز کرد: صرفه‎‌جویی در زمان، دسترسی به اطلاعات روز جهان و رشد در حوزه علوم نظری، از جمله فرصت‌هایی است که وجود فضایی جهانی، با عنوان «فضای مجازی» در اختیار کاربران قرار می‌دهد و نیاز به استفاده از آن در کشور رو به افزایش است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه زنجان، صرف زمان و هزینه فراوان و ایجاد افسردگی در بین نوجوانان را از آفت‌های استفاده نادرست از فضای مجازی دانست و اظهار کرد: از آنجاکه ورود به دوره تازه سبب صرف زمان کمتری از سوی والدین برای حضور در کنار فرزندان شده است، همین امر فضا را برای پر کردن اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان مهیا کرده است.

وی با تأکید بر این که تشکیل ستاد فضای مجازی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، حرکت نو و موفقیت‌آمیزی خواهد بود، خاطرنشان کرد: تیم متخصص و حرفه‌ای در حوزه فضای مجازی در قالب این کمیته در حال حاضر برنامه‌های پایه‌ای خاصی را در این حوزه تدوین می‌کند که به زودی خروجی مفیدی را به بار خواهد آورد.

این مقام مسئول یادآور شد: نظام اسلامی به فعالیت نیروهای متعهد و حرفه‌ای در حوزه فضای مجازی نیاز داشته و این امر را گاهی در جهت تقویت سد دفاعی کشور در تهاجم نرم می‌داند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.