مبارزه با چاقی با فن‌آوری تصویربرداری حرارتی

مبارزه با چاقی با استفاده از فن‌آوری تصویربرداری حرارتی امکان پذیر شد.

به گزارش سرویس علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از تحقیقات منتشر شده در مجله اطفال، محققان دانشگاه ناتینگهام توانستند با ابتکار یک روش پیشگامانه با استفاده از تصویربرداری حرارتی، ذخایر چربی قهوه‌ای یا چربی خوب بدن را ردیابی کنند و باعث سوزاندن کالری بیشتری در بدن شوند.

براساس این گزارش محققان افزودند: با استفاده از این تصویربرداری، می‌توان مقدار چربی قهوه‌ای و میزان تولید حرارت توسط آن را در بدن را ارزیابی کرد و با تمرکز بر روی آن، بافت چربی قهوه‌ای را مدیریت کرد.

نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید استفاده از این تکنیک غیرتهاجمی نقش مهمی در مبارزه با چاقی دارد و توسط آن می‌توان یک شاخص ترموژنیک به برچسب مواد غذایی اضافه کرد تا افزایش یا کاهش تولید گرما در چربی قهوه‌ای و میزان سرعت سوختن کالری در بدن را در محصولات نشان داد.

براساس این گزارش محققان افزودند: ناحیه گردن در کودکان سالم گرما تولید می‌کند زیرا این منطقه حاوی بافت چربی قهوه‌ای بیشتری است و ظرفیت آن برای سوزاندن کالری در کودکان نسبت به نوجوانان و بزرگسالان بیشتر است.

گفتنی است: چاقی یکی از بزرگترین چالش‌ها در اروپا و آمریکاست و استفاده از این روش از بهره‌گیری تکنیک‌های مضر برای سوزاندن چربی‌ها که بر پایه تابش هستند، می‌کاهد./ ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.