مبلغ قرارداد پینگ‌پنگ‌بازان از ۱۰۰ میلیون گذشت/ قرارداد بانوان به سختی دو رقمی می‌شود!

۲۳ آبان ،

forootan . (28 of 38).jpg

لیگ برتر پینگ‌پنگ مردان مسابقات خود را از ۲۵ آبان‌ماه آغاز خواهد کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیگ امسال قرار است با حضور تیم‌هایی مطرح همچون پتروشیمی، بانک دی و مس کرمان متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد. این تفاوت در مقررات تازه مسابقات از مکلف کردن همه تیم‌ها برای به خدمت گرفتن حداقل سه بازیکن از دسته برتر نشات گرفته است.

اما این تغییرات تنها به بحث جذب بازیکنان برنمی‌گردد؛ به طوری که اعداد و ارقام هم نقش بسزایی در این بین دارند. این بار پینگ‌پنگ لیگی حرفه‌ای‌ تر از قبل را تجربه می‌کند؛ لیگی که برای اولین بار قراردادی سه رقمی را پیش‌روی بازیکنان خود قرار داده و نوید بخش توجه روز افزون حامیان این ورزش از بازکنان سرشناس است.

بر این اساس نوشاد عالمیان که پدیده پینگ‌پنگ ایران لقب گرفته است، با تیم بانک دی قراردادی ۱۵۰ میلیون تومانی را امضا کرد که البته ۲۰ درصد از این قرارداد به فدراسیون تعلق می گیرد.

نیما عالمیان که پس از برادرش بیشترین رقم قرارداد لیگ امسال را به خود اختصاص داده امسال با مبلغ ۶۳ میلیون تومان برای تیم بانک دی بازی خواهد کرد.

کمترین رقم قرارداد بازیکنان پینگ‌پنگ در بخش مردان دو میلیون تومان است.

به گزارش تفسیری ایسنا، اما در بخش بانوان شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورده است، قرارداد بازیکنان مطرح و حتی المپیکی هیچ تناسبی با بخش مردان ندارد.

گران‌ترین بازیکن زن پینگ‌پنگ ایران، ندا شهسواری است که اولین بانوی پینگ‌پنگ محسوب می‌شود و قراردادی حدود ۱۰ میلیون تومان را دارد. سایر پینگ‌پنگ‌بازان دختر مبلغ قرارداد کمتری از این عدد را دارند.

هر چند رونق گرفتن پینگ‌پنگ مردان و بالا رفتن مبلغ قراردادها در این بخش اتفاق خوشایندی محسوب می‌شود، البته هنوز این ارقام در مقابل بسیاری از ورزش‌ها همچون فوتبال ناچیز است اما از سوی دیگر برخلاف پیشرفت روز افزون بانوان درمسابقات مختلف، نگاه نامهربان سرمایه‌گذاران و حامیان مالی دامن‌گیر این بخش از ورزش است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.