متاسفانه حوصله نداریم چیزی را عوض کنیم / کارگردان و بازیگران فیلم «آزمایشگاه» در خبرآنلاین

به گزارش خبرآنلاین، حمید امجد کارگردان و افشین هاشمی و شبنم مقدمی بازیگران فیلم سینمایی «آزمایشگاه» یکشنبه بیستم خرداد ماه میهمان خبرآنلاین بودند.

امجد در ابتدای این نشست در پاسخ به این سئوال که با توجه به پیشینه حضور خود در تئا‌تر چه شد به سمت فیلمسازی و کارگردانی سینما آمد و نخستین فیلم سینمایی‌‌اش را ساخت، گفت: «من سال‌ها پیش یعنی در دهه ۶۰ سینما خواندم و می‌خواستم فیلم بسازم. در این فاصله بار‌ها تلاش کردم و فیلمنامه‌های مختلفی را به جریان انداختم که به نوعی هر کدام از آن‌ها به سرانجام  نرسید. در نهایت تمام عوامل دست به دست هم داد که اولیم کار جدی من در سینما «آزمایشگاه» باشد.»

او در ادامه گفت: «به نظر من بین سینما و تئا‌تر خیلی فاصله‌ای نیست و زمانی که تئا‌تر کار می‌کردم خیلی از سینما دور نبودم.  در حال حاضر هم از تئا‌تر خیلی دور نیستم. آمدنم به سمت سینما به این معنی نیست که دیگر تئا‌تر نبینم یا تدریس نمی‌کنم و یا نمایشنامه نمی‌نویسم. همه این کار‌ها برای من کنار هم بوده است.»

 

کارگردان فیلم سینمایی «آزمایشگاه» در ادامه افزود: «مخاطب وقتی یک بار در ذهنش‌اش به کسی بر چسب تئاتری زد خیلی حوصله ندارد آن عادت را ترک کند و آن اسم را عوض کند. اگر من از هیچ می‌آمدم و مثلا پیشینه تئا‌تر نداشتم خیلی منتقدان بر آفرخته و عصبانی نبودند که چرا فلانی آمده و فیلم ساخته ‌است. ما ملت عادت‌خویی هستیم که حوصله نداریم چیزی را عوض کنیم.»

او در ادامه درباره بازی بازیگرانش دراین فیلم گفت: «اصلا نمی‌دانم بازی تئاتری چیست و معنی این اصطلاحات را متوجه نمی‌شوم. درخواستم این است که اگر برای کسی این برچسب مفهموم است از این برچسب عبور کند و برای ما هم توضیح بدهد که مفهوم بازی تئاتری چیست؟»
 

مشروح این نشست به زودی منتشر می‌شود.
 

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.