متخصص بیوتکنولوژی:پروبیوتیک ها به بلوغ سیستم ایمنی بدن کمک می کند

۳۱فروردین۱۳،

متخصص بیوتکنولوژی گفت :پروبیوتیک ها به محض تولد نوزاد به روده وارد می شوند و به بلوغ سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

دکتر ˈکیانوش خسروی دارانی ˈ روز پنج شنبه در گفت و گویی افزود : طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم های زنده ای می باشند که مصرف آنها به میزان کافی سبب اثراث سلامت بخش در مصرف کننده می گردد .

وی ادامه داد: بدن موجودات تازه متولد شده فاقد هر گونه میکرو ارگانیسم است و به تدریج طی رشد ، انواع میکرو ارگانیسم ها در بدن ساکن می شوند و ˈمیکرو فلورˈ طبیعی بدن را تشکیل می دهند.

خسروی دارانی خاطر نشان کرد : میکرو فلور طبیعی نقش بسیار مهمی در تامین و حفظ سلامت ایفا می کند .هر گونه آسیب به میکروفلور مانع هضم و جذب مناسب مواد غذایی می گردد .

وی اظهارداشت : از سوی دیگر آسیب فلور طبیعی سبب کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری های عفونی و همچنین احتمال ابتلا به انواع سرطان ها و افزایش روند پیری می گردد .

وی با بیان اینکه پروبیوتیک ها در پیشگیری و درمان بیماری های اگزمای پوستی نیز موثر می باشند ، گفت : تکامل سیستم ایمنی در بسیاری از نوزادان به سبب عدم دریافت پروبیوتیک ها کاهش می یابد که خود ناشی از تغذیه نوزادان با شیشه است.

خسروی دارانی افزود : شیر مادر حاوی پروبیوتیکهاست و استفاده ازشیر خشک سبب می گردد که وجود پروبیوتیک ها در بدن این نوزادان کم شود .

به گفته وی پژوهش ها نشان می دهد که با مصرف پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها می توان در اشخاص مستعد از ابتلا به اگزمای پوستی (آتوپیک) جلوگیری کرد .

متخصص بیوتکنولوژی گفت : پروبیوتیک ها در درمان درماتیت آتوپیک (شایع ترین بیماری پوستی ) و همچنین نقش موثر پروبیوتیک ها در کنترل واکنش های ایمنی در بدن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری آسم ممکن است توسط پروبیوتیک ها درمان و پیشگیری شود. نتایج یک مطالعه تحقیقاتی امکان پیشگیری پروبیوتیک ها از آلرژی غذایی را نشان می دهد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.