متن سوال از رئیس​جمهور با ۱۰۲ امضا به باهنر تحویل داده شد

به گزارش خبرآنلاین، طرح سوال از رئیس​جمهور اگرچه با حدود ۷۲ امضا نیز رسمیت می​یافت اما طراحان آن را با ۱۰۲ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند. از آنجا که در پایان جلسه امروز، ریاست جلسه بر عهده محمدرضا باهنر بود، این طرح تقدیم وی شد.

گفتنی است مسائل اقتصادی کشور بویژه نوسانات بازار ارز، محور تنها سوال مطرح شده از سوی این نمایندگان است که از امروز به جریان افتاد.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه باید این سوال را به کمیسیون مربوطه ارائه دهد تا ظرف یک هفته رئیس​جمهور یا معاونین وی برای پاسخگویی در کمیسیون حاضر شوند.

از آنجا که کمیسیون اقتصادی، کمیسیون مربوطه در مورد این سوال است، باید منتظر جلسات هفته آینده این کمیسیون بود. کمیسیون مذکور پس از یک هفته نظرش را درباره این سوال اعلام کرده و سوال کنندگان نیز باید بگویند که از پاسخ​های ارائه شده قانع شده​اند یا نه. چنانچه یک سوم از نمایندگان مجلس از پاسخ​ها قانع نشده باشند، رئیس​جمهور باید ظرف یک ماه پس از آن، در جلسه علنی مجلس حضور یافته و پاسخگوی نمایندگان باشد. البته در این مدت نمایندگان نمی​توانند دیگر در امضاهایشان تغییری ایجاد کرده و آن را کم یا زیاد کنند.

از آنجا که آیین​نامه داخلی مجلس در مجلس هشتم اصلاح شد، فرصت صحبت کردن نمایندگان از یک ربع به نیم ساعت در جلسه طرح سوال افزایش یافته و نماینده​ها می توانند بعد از سخنان رئیس جمهور هم صحبت کنند. در پایان هم نسبت به قانع کننده بودن پاسخ​های رئیس​جمهور رای گیری می​شود که چنانچه مجلس قانع نشود، سوال به قوه قضاییه ارجاع می​شود.

بعد از اینکه همچنان بیش از ۷۲ نفر قانع نشده باشند امکان پس گرفتن امضاها نیست.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.