مثلث احساس، زیبایی و ایمان، خرد اسلامی در هنر را بیان می‌کند

۳ م دیماه ،

شاه‌آبادی در نشست خبری یادواره هنری ˝جلوه جمال˝:

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: هنرمندان ما مثلث احساس، زیبایی و ایمان را به هم پیوند می‌دهند تا اندیشه و خرد اسلامی را در قالب هنر بیان کنند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نشست خبری یادواره هنری “جلوه جمال” با حضور حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر، وکائی دبیر یادواره و افضلی دبیر اجرایی یادواره برگزار شد.

شاه آبادی در این نشست گفت: آثار هنری ما ویژگی های خاص خود را دارد اگر اثر هنری ما برگرفته از عقلانیت و احساس هنرمند است هنر برگرفته از حوزه اسلام علاوه بر احساس و زیبایی عنصر سومی در خود دارد که آن ایمان است و هنرمندان ما مثلث احساس، زیبایی و ایمان را به هم پیوند می دهند تا اندیشه و خرد اسلامی را در قالب هنر بیان کنند.

شاه آبادی تصریح کرد: ثار هنرمندان ما همواره به سوی معبود و مقصد نهایی در حال حرکت می باشند. این هنرمندان همواره آثاری را ایجاد می کنند که سه ویژگی فوق را در هم آمیخته اند. در حالیکه دنیای غرب آثار هنری فاقد معنا را که تنها تخیل و احساساتی در آنها جاری است به خورد مخاطب می دهد.حال ما به هنرمندان دینی نیاز داریم تا وجهه برتر هنر را در آثار خود متجلی سازند.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مقصود به الگویی نیاز داریم که راهنمای جوانان هنرمند ما باشد اظهار داشت: چه الگویی بهتر از آثار کسانیکه علاوه بر داشتن آثار هنری راه بزرگ هنرمندی را که همان شهادت است پیمودند.ما در یادواره هنری “جلوه جمال” در پی کشف آثار شهیدانی هستیم که در زمینه هنر هم فعالیت داشته اند.

شاه آبادی بیان کرد: از سال قبل دبیرخانه این یادواره حرکتی را آغاز کرده است که در روز چهارشنبه و با حضور رئیس جمهور از نتیجه این حرکت رونمایی می گردد. مهمترین سبب برای برگزاری یادواره “جلوه جمال” جای خالی آثار هنری شهیدان بود که امیدواریم این حرکت با همت دبیرخانه آن همواره در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد. در حاشیه این یادواره دو نمایشگاه برگزار می گردد که بیشترین تلاش را در بیان و معرفی فضای خلق آثار هنری از سوی هنرمندان شهید دارد.

مراسم اختتامیه یادواره “جلوه جمال” روز چهارشنبه با حضور ریاست محترم جمهور در تالار وحدت برگزار می گردد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.