مجازات باشگاه‌های فاقد مجوز حرفه‌ای

   سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه چه باشگاه‌هایی مدارک خود را برای صدور مجوز حرفه‌ای ارسال کرده‌اند،‌ گفت: در حال حاضر ملوان، سپاهان، صبای قم، سایپا مدارک خود را تقریبا به طور کامل تحویل داده‌اند. سایپا فقط یک مدرک ترجمه‌ای باید ارائه کند. باشگاه‌ها به طور مرتب در تماس هستند تا مدارک خود را حداکثر تا روز شنبه ارائه کنند. دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز پیگیر تکمیل مدارک‌شان هستند.

وی در مورد اینکه اگر باشگاهی نتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد چه اتفاقی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: آخر مرداد مدارک باشگاه‌ها ممیزی خواهد شد و بسته به نوع نقص در پرونده و مدرک ارائه نشده از سوی باشگاه‌ها جرایم مختلفی برای این باشگاه‌ها درنظر گرفته می‌شود که شدیدترین آن کنار گذاشتن از لیگ برتر است.

مهدی تاکید کرد: این مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است که اگر باشگاهی نتواند مدرک حرفه‌ای بگیرد در آن صورت جریمه خواهد شد. مدیران باشگاه‌ها اسفند سال گذشته این تعهد را به فدراسیون فوتبال داده‌اند.

این کارشناس مجوز صدور پروانه‌ حرفه‌ای تاکید کرد: بحث صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها با استانداردسازی کاملا متفاوت است. در استانداردسازی باشگاه‌ها باید ضوابط مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت کنند که در غیر این صورت امکان کسر امتیاز از ایران و کاهش سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.