مجلس آماده ارتقای بودجه وزارت iبهداشت در سال ۹۲ است

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درنمایشگاه بین المللی مطبوعات گفت: مجلس آمادگی دارد بودجه وزارت iبهداشت را در سال ۹۲ افزایش دهد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وبدا ؛دکتر علاء الدین بروجردی با حضور در غرفه وب­دا واقع در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: مساله سلامت یک مساله اساسی است و مجلس آماده است در وقت تصویب بودجه سالیانه دولت که iبه سریعی iبه مجلس ارائه می گردد برای بودجه وزارت iبهداشت درمان و آموزش پزشکی افزایش و ارتقای لارم را برای ارتقای سلامت مردم و جامعه در نظر بگیرد.
 
وی ادامه داد: واقعیت اینست که یکی از مسائلی که با افکار عمومی مردم گره خورده است مساله سلامت است. بنابراین باید بودجه لازم برای مسائل دارو و درمان و iبهداشت مردم را جدی گرفت و فضای مجلس نیز در این ارتباط مثبت است.
 
وی اظهار داشت: البته در کلان برنامه ریزی ها باید iبه iبهداشت و پیشگیری بیش از درمان اهمیت داد. هم اکنون در مسائل iبهداشتی و زیست محیطی دچار کاستی های جدی هستیم و لازم است مجلس برای رفع آنها در مساله بودجه توجه جدی تری داشته باشد.
 
دکتر بروجردی گفت: iبها های درمان در مناطق محروم که از iبهداشت کمتری برخوردارند iبه صورت میلیاردی افزایش می یابد، بنابراین خوبست iبه پیشگیری از این iبها ها توجه کنیم.
 
این نماینده مجلس اضافه نمود: متاسفانه ملاحظه می گردد بعضی از مردم در زمینه iبهداشت روان و جان خود توجه کافی ندارند و فست فود یا اغذیه های از این دست که مشکل آفرین است استفاده می نمایند، لذا لازم است در این زمینه ها فرهنگسازی کنیم.
 
وی با ذکر مثالی از اروپا گفت: در بازار اروپا میوه هایی که سم زدایی شده و در تولید آنها کود شیمیایی کمتری استفاده شده است گران تر عرضه می گردد چرا که iبه سلامت توجه می گردد. باید چنین فرهنگی در کشور ما هم رشد پیدا کند./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.