مجلس بررسی لایحه بودجه ۹۳ را از همین امروز کلید می‌زند

فروردین ۱۴۰۳

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به ارائه لایحه بودجه کل کشور از سوی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: کار بررسی لایحه بودجه از همین امروز آغاز می‌شود.

 ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارائه لایحه بودجه کل کشور از سوی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: با عنایت به تحویل لایحه بودجه ۹۳ در جلسه علنی امروز بهارستان، متن آن تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت و آن‌ها ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات‌شان را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: پس از ارائه پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی مجلس در زمینه لایحه بودجه ۹۳، کمیسیون تلفیق نیز به مدت ۱۵ روز فرصت دارد تا پیشنهادات کمیسیون‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد، البته کمیسیون تلفیق می‌تواند با نظر هیئت‌رئیسه از مهلت ۱۵ روزه دیگری برای بررسی لایحه بودجه استفاده کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های مختلف، بودجه وارد صحن علنی شده تا ابتدا کلیات آن مورد بحث قرار گیرد تا پس از تصویب آن، نمایندگان وارد بررسی جزئیات این لایحه شوند.

لازم به ذکر است؛ کمیسیون تلفیق مجلس به منظور بررسی لایحه بودجه سالانه کشور از کمیسیون‌های تخصصی تشکیل می‌شود که هر کمیسیون ۲ نفر را به این کمیسیون معرفی می‌کند ضمن آنکه همه اعضا کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عضو این کمیسیون می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.