مجلس و دولت بر لزوم تهیه اجناس با قیمت مناسب تاکید کردند

۱۷اردیبهشت،

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز برای بررسی دلایل گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت کالاهای اساسی مقرر گردید که مجلس و دولت با همدلی و هماهنگی همه جانبه در جهت تهیه اجناس با قیمت مناسب و جلوگیری از رانت‌خواری تلاش کنند.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، امروز تیم اقتصادی دولت متشکل از رییس بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی در جلسه غیرعلنی حضور پیدا کرده و توضیحاتشان را ارائه نمودند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و تعدادی از نمایندگان مسائل مربوط به وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را مطرح کردند که به سبب طولانی شدن جلسه کل وقت چهار ساعته امروز مجلس به جلسه غیرعلنی اختصاص یافت.

وزارت بهداشت به ارائه نیازهای ارزی برای واردات دارو به بانک مرکزی ملزم شد

این نماینده اصولگرای مجلس در توضیح دستاورد و نتیجه جلسه غیرعلنی مجلس به توضیحات رییس کل بانک مرکزی اشاره و اظهار کرد: طبق توضیحات آقای بهمنی وزارت بهداشت مکلف شده است که به صورت مشخص و مکتوب به بانک مرکزی اعلام کند که برای واردات دارو احتیاج به چه نوع ارزی دارد.

بشیری همچنین با اشاره به توضیحات غضنفری گفت: در این جلسه نگرانی‌هایی در مورد ال‌سی‌های باز شده مطرح شد و درخواست شد که با توجه به میزان بسیار ال‌سی‌های باز شده، راهکاری برای آن پیدا کنند.

بر افزایش قدرت مالی بنگاه‌های اقتصادی تاکید شد

وی همچنین گفت: در این جلسه بر ضرورت افزایش قدرت مالی و اعتباری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی تاکید شد و از وزیر درخواست شد تا تدابیر لازم را بیاندیشد.

نماینده مردم پاکدشت اضافه کرد: با توجه به وجود یکسری کالاها در بنادر مقرر شد بانک مرکزی با هماهنگی دستگاه‌های مذکور در جهت ترخیص سریع‌تر کالاها اقدام کند تا هرچه سریع‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

کالاها هرچه سریع‌تر از بنادر ترخیص می‌شود

بشیری همچنین با اشاره به جمع‌بندی نهایی این جلسه گفت: در این جلسه بر لزوم همدلی و هماهنگی همه جانبه بین دولت و مجلس تاکید شد تا کالاها و اجناس با قیمت مناسب برای مصرف مردم تهیه شود و مچنین از رانت‌خواری جلوگیری گردد.

وی توضیح داد: اخیرا با اعلام افزایش قیمت روغن شاهد بروز رانت سنگین در بازار بودیم که باید جلوی اینگونه اقدامات گرفته شود، برهمین اساس مقرر گردید که طبق قانون با سوءاستفاده‌کنندگان برخورد قانونی صورت گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیسیون‌های اقتصادی و دولت با هماهنگی یکدیگر در مورد وضعیت بازار تدبیر کرده و راهکارهایی را ارائه کنند تا بتوانند نظم بیشتری را در بازار حکمفرما کنند، همچنین مردم بتوانند کالاهای اساسی را با اعتماد و قیمت مناسب تهیه کنند.

بشیری در پایان گفت که در صورت ضرورت برگزاری اینگونه جلسات ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.