مجلس پیگیر بازنگری در قوانین وزارت امور خارجه است

فروردین ۱۴۰۳

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قوانین وزارت امورخارجه مربوط به قبل از انقلاب اسلامی بوده لذا این وزارتخانه در مسیر انجام وظایف خود نیازمند قوانین جدید و روزآمدتر است و لذا مجلس نیز در ایجاد تغییر در این قوانین اعلام آمادگی کرده است.

“منصور حقیقت‌پور” نماینده اردبیل، سرعین و نمین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییر در قانون وزارت امور خارجه گفت: اگر تغییری در قانون موجود در وزارت‌خانه‌های امور‌خارجه، کشور، اطلاعات و دفاع احساس شود، مجلس طبق وظیفه ذاتی خود اقدام به تصویب قوانین جدید کرده و مطابق با نیاز روز آن را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: قوانین وزارت امورخارجه مربوط به قبل از انقلاب اسلامی در کشورمان بوده لذا این وزارتخانه در مسیر انجام وظایف خود نیازمند قوانین جدید و روزآمدتر است، بنابراین مجلس نیز در ایجاد تغییر در این قوانین اعلام آمادگی کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: این تغییرات در قوانین وزارت امور خارجه کمک می‌کند تا این وزارتخانه متناسب با تحولات روز کشورمان فعال باشد، بنابراین نیاز است در قوانین این وزارتخانه بازنگری شود.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: پیگیری تغییراتی که باید در ساختار، ترکیب نیروها و وظایف قانونی وزارت امور خارجه صورت گیرد، جزء وظایف ذاتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از دستگاه‌های کشور نیازمند به روزرسانی قوانینشان می باشند لذا اگر موانع، مشکلات یا ابهاماتی در این مسیر وجود دارد باید آن را حل کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.